Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stevige benzinelucht... lek gevonden
Onze Volvo begint echt aandacht te kort te komen. Tja, ben verder gegaan met de motorrevisie van de Porsche (http://community.924forum.nl/threads/325...-8m2/page8), met als gevolg dat onze Volvo even moet wachten.
Maar die benzinelucht tijdens het rijden kon niet wachten, leek me, dus vanavond even gezocht naar de oorzaak.

De symptomen:
Tijdens en na het rijden een flinke benzinelucht. Aan de onderkant van de brandstoftank-beschermkap meerdere sporen van benzine.

Oorzaak:
Lekkage bij aansluiting van aan- of afvoerslang. Zie foto's:

Met stilstaande motor:
[Afbeelding: IMG_3205.JPG]
Met draaiende motor:
[Afbeelding: IMG_3211.JPG]
Rand van de brandstoftank-bescherming (van onder genomen):
[Afbeelding: IMG_3206.JPG]

Wat ik echter niet zo goed begrijp is dat de benzine via het lek bij de aansluiting op de buitenkant van de tank kan komen.
Maar goed, ik weet wat me te doen staat.
Als iemand nog tips heeft of goede raad wil geven, laat het me gerust weten!
Volvo V70 (2001) 
Volvo 940 (1997)  Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986)  Porsche 924 (1983)
Antwoord
Er zit denk ik weinig anders op dan een andere vlotterunit erop te zetten. Of misschien dat je een ander pijpje erop kunt solderen...
Antwoord
Die vlotter ziet er inderdaad niet meer uit, maar zou een nieuwe slang niet voldoende zijn?

Jos: Ik zag onder het kopje "gezocht" dat jij er een tijdje geleden nog eentje aanbood. Nog steeds op voorraad? Evt. met een paar slangen er bij?
Volvo V70 (2001) 
Volvo 940 (1997)  Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986)  Porsche 924 (1983)
Antwoord
als je het veilig wilt houden vervangen, de wanddikte zal behoorlijk afgenomen zijn en aan dit materiaal gaan solderen is zinloos, sta je over een tijdje met een afgebroken buisje en hezelfde gedoe....
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
SaddieN schreef:Die vlotter ziet er inderdaad niet meer uit, maar zou een nieuwe slang niet voldoende zijn?

Jos: Ik zag onder het kopje "gezocht" dat jij er een tijdje geleden nog eentje aanbood. Nog steeds op voorraad? Evt. met een paar slangen er bij?

Ik heb er een paar maar weet niet of ik de juiste voor je heb. Heeft ie een intankpomp? bouwjaar?

Je kunt proberen om heel voorzichtig de slang van het pijpje te halen, maar aan je foto te zien vrees ik dat het pijpje zelf doorgeroest is.
Antwoord
Denk dat het daarvoor inderdaad te laat is. Als ik goed naar het lek kijk, is het net alsof ik hele kleine belletjes zie... Denk dat het buisje door de roest inmiddels poreus is geworden...
Volvo V70 (2001) 
Antwoord
De tankvlotter zat aardig vast, maar met gepast geweld is tie er uit.
En inderdaad: de retourleiding is afgebroken toen ik de slang wilde ontkoppelen.

Zit toch te denken aan solderen. Vind het echt zonde dat ik een hele nieuwe moet zoeken voor alleen maar dat ene stukje leiding...

Is het mogelijk om de hele retourleiding te vervangen? Of misschien het slechte stuk eraf zagen en met een koperen sok een nieuw stukje solderen?

[Afbeelding: dXaQYV]
[Afbeelding: g7rXTF]
Volvo V70 (2001) 
Antwoord
Als je een stuk nieuwe flexibele benzineslang van de juiste diameter haalt dan kun je die misschien over het afgrbroken pijpje doorduwen tot aan de vlakke plaat en daar met een slangenklemmetje vastzetten.
Antwoord
jos245 schreef:Als je een stuk nieuwe flexibele benzineslang van de juiste diameter haalt dan kun je die misschien over het afgrbroken pijpje doorduwen tot aan de vlakke plaat en daar met een slangenklemmetje vastzetten.
Bedankt, Jos, voor je tips.
De oplossing was simpeler dan ik in 1e instantie dacht:

[Afbeelding: IMG_3296.JPG]

Hoewel het een beetje passen en meten was om de vlotter er weer in te krijgen (ezel: eerst rubberen ring vergeten, daarna de metalen afsluitring vergeten), is alles goed gegaan. Kan weer lekker rijden... en nu zonder een benzinelucht!
Volvo V70 (2001) 
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  hulp gezocht omg groningen en gevonden..... pepijnwk 13 7.791 3 August 2010, 23:28
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)