Berichten: 217
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2007
Yellow240 schreef:Ik weet niet waar je van plan bent om voor een accu te kijken. Heb de mijne iig bij de Volvo dealer gehaald: â¬65,- als ik me niet vergis voor 60AH. Origineel Volvo, wat volgens sommigen gewoon een Varta is. Misschien een tip voor je. Want sommige autospeciaalzaken durven gouw â¬120,- te vragen voor een accu voor een 2400.
Is het gewoon, niet alleen volgens sommigen ..
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Varta is ook maar een stickertje...
Berichten: 591
Topics: 67
Lid sinds: Apr 2005
Vanochtend de starthulpaccu maar even gepakt om te starten.
Meteen actie in het vooronder.
De rest van de dag gereden en geen startprobleem meer gehad.
Nog maar even wachten met een nieuwe accu.
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Ik zou geen risico nemen en gewoon een nieuwe accu kopen. Dan ben je toch van het gezeur af?
Berichten: 591
Topics: 67
Lid sinds: Apr 2005
@pepijnwk er was een aantal keren een heel klein stukje mee gereden. Starten en weer afzetten.
Morgen gaat hij naar m'n monteur en die kan de conditie beter beoordelen dan ik. En hij heeft een nieuwe klaarstaan ;-)
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Ja even testen is wel verstandig. Een onbetrouwbare accu is waardeloos. Stoppen altijd op het verkeerde moment.
Berichten: 591
Topics: 67
Lid sinds: Apr 2005
Nou, de 'nieuwe' accu bleek niet jofel en dus de oude er maar weer ingestoken.
Meten gaf aan 12.6 v bij motor uit. en 9.6 bij motor aan.
Meteen even de rest gecontroleerd en geen op- of aanmerkingen.
Olie netjes op peil van zowel de motor als de automaat.
De zomerwielen zitten er weer op en de winterwielen gaan in de opslag.
Setje Corona's ligt achterin en gaat in de verkoop.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Citaat:Nou, de 'nieuwe' accu bleek niet jofel en dus de oude er maar weer ingestoken.
Meten gaf aan 12.6 v bij motor uit. en 9.6 bij motor aan.
Dat is ook niet echt jofel, hij laadt dus gewoon niet bij.
Nieuwe accu zal wel goed zijn denk ik, als de motor loopt moet de spanning ongeveer 13,8V zijn.
Heb je de kooltjes al gecontroleerd?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 591
Topics: 67
Lid sinds: Apr 2005
Daarom ga ik morgen maar op een nieuwe accu uit.
Welke kooltjes?
Berichten: 217
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2007
Ben schreef:Daarom ga ik morgen maar op een nieuwe accu uit.
Welke kooltjes?
Ik vermoed Koolborstels Ben , de borstelbrug die op je dynamo zit en de spanning van de rotor afpikt, afregelt en richting accu/verbruikers stuurt.
Ziet er ongeveer zo uit in real life:
http://oldvolvo.nl:10483/serendipity/upl...gelaar.jpg
(plaatje wat te groot, mag je dus zelf aanklikken .. )
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K