Berichten: 132
Topics: 5
Lid sinds: Oct 2010
Mijn baksteen is een origineel nederlandse volvo uit 79! als ik t hier zo lees al een redelijke zeldzaamheid opzich.
Hij is gebouwd in gent (typeplaatje onder de kap zegt dat) en voor mij van een knakker in vlaardingen geweest.
Hij had meerdere volvo's en de mijne is van 1998 tot 2010 van hem geweest.
Vlak voordat hij hem kocht had de auto een 'opknap'beurt gehad inclusief een respray, alleen allemaal wel volgens oud hollandsche beun wijze.
Verder helaas geen info. Een maatje van me heeft een email adres van een zweedse volvo medewerkster die je kennelijk kunt mailen en dan krijg je wat info terug over hoe je auto ooit geleverd is (kleur, uitvoering, interieur opties etc)
Ook wel leuk om te weten, aangezien ik een volledig kale gl met b21a heb denk ik dat mijn optie lijst alleen erg kort is....
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Elvis schreef:Ook wel leuk om te weten, aangezien ik een volledig kale gl met b21a heb denk ik dat mijn optie lijst alleen erg kort is....
En zeggen dat de GL een luxere uitvoering is dan de DL. Kan je nagaan hoe kaal mijn DL wel is! ;D
De enige 'optie' die de eerste eigenaar ooit in de tijd heeft genomen, was een toerenteller (ben ik wel heel blij mee

) en een afsluitbare tankdop...
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
De Amazon is in 1966 nieuw geleverd door garage Nico de Rie en zonen uit Hoorn .Deze dealer bestaat nog.
De eerste eigenaar was -voor zover ik heb kunnen speuren- de directeur van Faust en de Vries koekfabriek in Andijk.
In +/- 1976 werd z'n zwager de volgende eigenaar en heeft de auto zo'n 12 jaar gehad.
In +/- 1988 heeft een mede IJmuidenaar de auto overgenomen.
En op 10-11-'89 ben ik 4e eigenaar geworden,en heb 'm dus al 22 jaar!
Ikzelf ben van de band gerold in 1970.
Apart idee dat de Amazon toen al 4 jaar op de weg reed....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
leuk is dat.. mijn 544 is 6 mnd ouder dan ik..
Berichten: 23
Topics: 2
Lid sinds: Nov 2007
Nu moet ik ècht hulp hebben als ik dit alles lees !!
Mijn '73-er 145 komt uit Ostersund uit Zweden, maar van m'n '68-er Duett weet ik geen snars.
Alleen dat de vader van de vorige eigenaar hem in 1999 heeft ingevoerd.
Bij de 145 heb ik in Zweden bij Ulla Bergwall van het historisch archief, de productiegegevens op kunnen vragen.
Nu ik dit ook heb geprobeerd voor de Duett, lukt dat niet meer.
Ook de via Volvo-Beesd opgegeven (email)adressen blijven doofstom.
Mijn vraag is dus ::
Wie weet het (of een) adres waar de productiegegevens op te vragen zijn !!
Keep them old tanks rollin'
Berichten: 909
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2005
De mijne komt uit België.
![[Afbeelding: Afb0384.jpg]](https://lh3.googleusercontent.com/_e37saSw2AJw/SvBFE1D_l0I/AAAAAAAAAs0/jJiKV54FCu4/s800/Afb0384.jpg)
in de buurt van Antwerpen uit een schuur
![[Afbeelding: Afb0383.jpg]](https://lh4.googleusercontent.com/_e37saSw2AJw/SvBFE4l0MPI/AAAAAAAAAs4/HYXGLn34UHg/s800/Afb0383.jpg)
en was gebruikt als hooibalenvervoerder of zo
![[Afbeelding: Afb0387.jpg]](https://lh6.googleusercontent.com/_e37saSw2AJw/SvBFEWh0nPI/AAAAAAAAAso/x2O5x1edyxY/s800/Afb0387.jpg)
en er was niet veel aan gedaan.
![[Afbeelding: 22102009634.jpg]](https://lh6.googleusercontent.com/_e37saSw2AJw/SvFrCZlnCmI/AAAAAAAAAyM/K-wxMRPUzcU/s800/22102009634.jpg)
daarna heb ik m gekocht
en meegesleept
![[Afbeelding: 221020092273.jpg]](https://lh4.googleusercontent.com/_e37saSw2AJw/SvFLFSC1mVI/AAAAAAAAAx8/lNWoqrqRXrI/s800/221020092273.jpg)
en naar de RDW in Roosendaal genomen
![[Afbeelding: 22102009633.jpg]](https://lh4.googleusercontent.com/_e37saSw2AJw/SvA_zymcCgI/AAAAAAAAAsc/zT1osFe7ing/s800/22102009633.jpg)
en toen naar huis.
![[Afbeelding: DSC07027.JPG]](https://lh5.googleusercontent.com/_e37saSw2AJw/SvCPxsQewSI/AAAAAAAAAuI/UZ8_vuOE5b8/s800/DSC07027.JPG)
en daarna is het verbeteren begonnen
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Citaat:en daarna is het verbeteren begonnen
Citaat:![[Afbeelding: 6a0134838cfda2970c0133f5a79323970b-800wi]](http://ireens.web-log.nl/.a/6a0134838cfda2970c0133f5a79323970b-800wi)
Draco's ???
Geintje, ziet er goed uit.
Ook mijn blauwe komt uit Belgie.
![[Afbeelding: dsc06166w.jpg]](http://img688.imageshack.us/img688/7241/dsc06166w.jpg)
En nu:
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Leuke bak Dirk! Wat heb je daarin gelepeld? Dat moet wel gaan als de brandweer.......1333 kg en 200PK!!
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Haha, je hebt het kenteken gecheckt. 147KW op kenteken was voor mij ook een verrassing.
Het is een gewone B200F met een turbo. 200PK is het nog niet, gok ik zo.
Berichten: 909
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2005
[quote=Drk ]
Draco's ???
Geintje, ziet er goed uit.
Nee dat zijn de winterbandjes!
Hij staat nu weer op de originele wielen.
en intussen de wielkasten achter zijn hersteld plus de bumperrandjes..
Wordt steeds beter..
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004