Topics: 9
Ik voel een splijting in het forum ontstaan door een paar afgezaagde stukjes ijzer

Altijd leuk die sneeuw, afgelopen "witte" winter ook een hele nacht op het industrieterrein gebivakkeerd,
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Topics: 125
Volgende keer kun je beter een GLT/Turbo veer afzagen. Dan demptut tenminste iets minder!
Die rooie ligt redelijk veel op en neer te deinen in dat eerste filmpje vooral net nadat je de verharde weg opgedraaid ben.
Wel leuk.... ;D.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Topics: 7
Hahaa, ja dat op en neer deinen klopt.. m'n NIEUWE Monroe's zijn na een jaar al kapot, de bovenkant van de schokbreker was gescheurd, en de olie kwam er zo uit.. ??? De monroe's liggen nu ergens in nederland rond te dwalen voor te bekijken als garantie geval.. dus ik heb er nou tijdelijk oude dempers onder zitten van de volvo die ik toen in onderdelen heb verkocht.. maar die zijn ook bar slecht.. :
Het IS trouwens een GLT... ;D
Topics: 4
Ik denk dat het verlagen ( in dit geval door het afzagen van de veren ) te maken heeft met het defect aan je originele schokdempers. De te gebruiken ruimte om de "klappen" op te vangen wordt minder in de schokdemper en de veren zijn niet stugger tenopzichte van origineel, alleen korter. Het interne werk in de schokdemper blijft het zelfde. Hier ontstaat dus ruimte te kort.
Bij een harde klap druk je dus het interne werk door je behuizing heen van je schokdemper. Lek!!!
De schokdempers die je nu geplaats hebt zullen dus uiteindelijk ook gaan.
Verlagen (op weke manier dan ook ) is rekeninghouden met mogelijkheden van je schokdempers.
Kunnen ze zo ver zakken en je oude schokdempers zijn mogelijk ook ingesleten op de oude stand onder de auto ( voor de verlaging ).
Bilsteins kunnen heel wat hebben kwa verandering in hoogte ( kijk wel even welke) en "kwa rijgedrag".
Misschien kun je hier wat mee....
Topics: 2
GuusM schreef:Dat kan ik ook!
(helaas wel telefoon kwaliteit..)
Voordat je de filmpjes kijkt, wil ik er wel op wijzen dat het LEEEEEVENSGEVAARLIJK IS, Deze Volvo heeft zelfs AFGEZAAGDE VEREN!!! ;D 
http://www.youtube.com/watch?v=2o-8Ucp5aIY
en
http://www.youtube.com/watch?v=dm149_S2znQ
Wat is die sneeuw toch leuk! ;D
Guus M; mijn held! ;D
Topics: 289
JohanW schreef:Ik denk dat het verlagen ( in dit geval door het afzagen van de veren ) te maken heeft met het defect aan je originele schokdempers. De te gebruiken ruimte om de "klappen" op te vangen wordt minder in de schokdemper en de veren zijn niet stugger tenopzichte van origineel, alleen korter. Het interne werk in de schokdemper blijft het zelfde. Hier ontstaat dus ruimte te kort.
Bij een harde klap druk je dus het interne werk door je behuizing heen van je schokdemper. Lek!!!
De schokdempers die je nu geplaats hebt zullen dus uiteindelijk ook gaan.
Verlagen (op weke manier dan ook ) is rekeninghouden met mogelijkheden van je schokdempers.
Kunnen ze zo ver zakken en je oude schokdempers zijn mogelijk ook ingesleten op de oude stand onder de auto ( voor de verlaging ).
Bilsteins kunnen heel wat hebben kwa verandering in hoogte ( kijk wel even welke) en "kwa rijgedrag".
Misschien kun je hier wat mee....
wat ik al schreef in het ilustere "afzaagtopic"... De progressieviteit is bij echte verlaagde veren aangepast, de afgezaagde "versie" mist daar een deel van... maar je, het gaat om de looks, niet zeuren als het om de spullen gaat...
Topics: 4
Jambon schreef:wat ik al schreef in het ilustere "afzaagtopic"... De progressieviteit is bij echte verlaagde veren aangepast, de afgezaagde "versie" mist daar een deel van... maar je, het gaat om de looks, niet zeuren als het om de spullen gaat...
Mocht dit onder garantie worden opgelost dan mag je van geluk spreken. Maar ik zou het geen 2e keer erop durven gokken.