Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
APKtje 14,95
Vandaag met de polo van mijn vrouw naar de APK geweest, bij de snelste fitter van het land, aanbieding online voor de maand januari voor 14,95.
Maandag afspraak gemaakt en vandaag dus aangeboden.
Om 8.45uur gebracht en om 10.30 uur wordt ik gebeld.
Apk is gereed, mooi denk ik nog, maar gaat de man verder, hij is afgekeurd.
Er moet een remslangLV vervangen worden en een slangklem van de benzineleiding ontbreekt en dat is 105 euro.
O, zeg ik heb je 'm al gerepareerd dan, nee dat niet, moet dat dan niet.
Ik zeg nee, repareer ik zelf wel. O zegt de man, moet ik de remslang maar afbestellen ???
Maar zegt ie nog, dan meldt ik 'm nu af en dan is de apk verlopen ??? ???
Ik vraag nog, als je 'm niet afmeld is de apk niet verlopen, is nog geldig tot 26 januari.
Ja, vervolgt hij, maar ik heb 'm al aangemeld en als ik 'm aanmeld moet ik 'm ook afmelden. Dat zijn de regels.
Ik zeg nog, dat heb ik nog nooit meegemaakt, dan doen die andere het allemaal niet volgens het boekje, aldus de man.

Vervolgens ga ik de wagen ophalen en denk nog, ik kan wel stampij gaan maken, maar trek toch aan het kortste eind.
Ik netjes een afspraak gemaakt voor de herkeuring, hij nog laten zien waar het scheurtje zat en ik naar Brezan om een nieuwe remslang te halen.
Kosten 18 euro incl btw Wink

Ben ik blij dat ik het niet heb laten maken, hoeveel werk zal het zijn, vervangen incl. ontluchten, uurtje werk??
APK moet toch terugverdiend worden, denk ik dan maar, aanbieding pfffft.

Ik kan 'm wel door een ander laten herkeuren, maar wat verzint die weer :-\

[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Vanwege lui gedrag de olie bij dezelfde fitter laten vervangen. Lig ik afgelopen weekend onder de auto om de uitlaat na te stellen, hangt er een druppel olie aan de aftapplug. Die kon ik met de hand 2 slagen geven voordat ik er een sleutel bij moest pakken. Het lijkt wel of ze echt niets meer goed kunnen.......
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Ik heb ook een keer de fout gemaakt mijn auto daar voor dat lage bedrag te laten keuren.........afgekeurd op 7 punten >Sad...............................naar een ander gegaan en daar bleek maar 1 punt te kloppen.
Goedkoop is niet altijd beter blijkt maar weer. Had er nog over gedacht om te RDW te verwittigen maar zoals zo velen toch maar niet gedaan.
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
Ergo...kost niks, verwacht niks......
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Antwoord
Geld moet toch ergens aan verdiend worden he...is er niks dan zoeken ze wel naar iets. Hier in de buurt heb je een APK station ZONDER garagebedrijf. Dus alleen maar de hele dag keuren. Ze maken zelf niks, alleen banden doen ze er een beetje bij. Daar worden echt netjes gekeurd. Is er niks, dan is ie gewoon goedgekeurd, want reparaties doen ze niet.
Antwoord
Ook een keer zon eikel gehad die een roestplekje vond: Hij zou hem wel even dicht lassen. Rampenwerk + een gigarekening.

Sinds 2jaar laat ik ze keuren door een vriend/monteur bij een BMW garage. Die hoeft er immers niets op te verdienen.
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Ook een keer zon eikel gehad die een roestplekje vond: Hij zou hem wel even dicht lassen. Rampenwerk + een gigarekening.

Sinds 2jaar laat ik ze keuren door een vriend/monteur bij een BMW garage. Die hoeft er immers niets op te verdienen.
Ja zo een had ik ook (Volvomonteur), koppakking vervangen, maar na een tijdje ging de motor een beetje vervelend doen (was waarschijnlijk kantelende zuiger).
Kop er weer afgehaald, 1 kopbout kon je er zo uitdraaien, op die plek ook koppakking volledig weg ???
Hij gaf niet thuis, nooit meer bij 'm geweest, woont vlakbij mij......

Maar wat me nog het meeste stoort is het feit dat de auto nou afgekeurd is, ik mag er in principe geen meter meer mee rijden omdat de apk afgemeld is met afkeur :'(
VW T3 camper TD
Antwoord
Ja dat is inderdaad totaal onnodig. Het aanmelden en afmelden verhaal is kul, is ÃÃn handeling. Die zo'n beetje iedereen 'vergeet'.
Daarom heeft NL het laagst percentage afgekeurde auto's in Europa. Ik heb wel eens aangeboden dat ze mijn auto als afkeur melden (voor de statistieken) en dat wilden ze niet eens. Het enige wat ze dat op kan leveren, is een steekproef.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Toen ik die reclame zag dacht ik al : daar gaan veel mensen instinken.

Heb je al gevraagd wat de herkeuring kost?afmeldkosten? administratiekosten?btw? en nog andere ongein die ik vergeten ben.
Antwoord
14.95 all-in, net als de eerste keer ;D
VW T3 camper TD
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)