Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Import 245 Transfer
Ik heb het een keer uitgezocht. Kan me herrineren dat je een zweese exportkenteken kan aanvragen, is volgens mij zelfs gratis, duurt alleen wel 10 dagen.

Vanuit Stockholm is het goed terug te rijden bij normaal weer hoor, gewoon de bruggen pakken dan hoef je niet te wachten ook. Staat 14 uur later fris door de goede volvo stoelen in het zuiden van Nederland. Big Grin
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
volvosvenska schreef:Ik heb het een keer uitgezocht. Kan me herrineren dat je een zweese exportkenteken kan aanvragen, is volgens mij zelfs gratis, duurt alleen wel 10 dagen.

Vanuit Stockholm is het goed terug te rijden bij normaal weer hoor, gewoon de bruggen pakken dan hoef je niet te wachten ook. Staat 14 uur later fris door de goede volvo stoelen in het zuiden van Nederland. Big Grin

Je zult toch echt met een boot moeten en onderschat de kosten van de brug en boot niet.
14 uur is te doen als je door kunt planken, maling hebt aan de snelheidslimiet in Zweden en niet in hoeft te houden bij die 100.000 wegwerkzaamheden in Duitsland en verder echt niets tegen hebt.
Wij doen er 18 uur over, rijden met z'n tweeën, nemen voldoende rust en jakkeren niet, met eindbestemming Utrecht.
Ennehhh... waarom niet even shoppen op de oude veerboot in Putgarden? ;D Zeker met de drankprijzen hier.

Edit: hier een link met info over export. Ik heb het niet doorgelezen, is wel in het Zweeds maar copy/paste de tekst in translate.google.com en er komt wel wat leesbaars uit.
http://transportstyrelsen.se/sv/Vag/Ford...av-fordon/

Schiet me nog wat te binnen waarom je een auto wilt natrekken: als er een lening op zit ben je meteen de gelukkige eigenaar van die lening. Oke.. niet zo waarschijnlijk bij oude auto's maar je weet maar nooit.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Antwoord
Het is hoe dan ook een mooi avontuur!
Ik heb wat geschreven op mijn website over het invoeren van een auto uit Zweden,
zie http://www.oudevolvo.nl/volvo/handige-in...weden.html

Nog een tip voor je heenreis: Vanaf Stockholm Skanska gaat er niet heel vaak een trein naar Stockholm centrum
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
s9606564 schreef:Het is hoe dan ook een mooi avontuur!
Ik heb wat geschreven op mijn website over het invoeren van een auto uit Zweden,
zie http://www.oudevolvo.nl/volvo/handige-in...weden.html

Nog een tip voor je heenreis: Vanaf Stockholm Skanska gaat er niet heel vaak een trein naar Stockholm centrum

Skafsta Airport Nyköping? Wink
Dit werkt ook prima en is goedkoper als de trein: http://www.flygbussarna.se/Default.aspx
Antwoord
Eh, die bedoel ik ja....
Wij zijn voor een tripje naar Stockholm via Skafsta Airport Nyköping ook met de bus gegaan (maar die gaan ook niet heel vaak).
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Kwekkel schreef:Schiet me nog wat te binnen waarom je een auto wilt natrekken: als er een lening op zit ben je meteen de gelukkige eigenaar van die lening. Oke.. niet zo waarschijnlijk bij oude auto's maar je weet maar nooit.

Dat schijnt in Belgie ook zo te zijn, althans dat werd mij een keer verteld door een Belgische autohandelaar.
Antwoord
Nu, de knoop is doorgehakt. Woensdag vertrek ik naar zweden. Ik koop van een kennis een volvo 245 1979 in zeer goede staat voor 16.000 SEK en kan op het zweedse kenteken terug. Om de kosten te drukken neem ik vanaf Utrecht de nachttrein naar Kopenhagen en vanaf daar de trein naar Karlskrona waar de volvo staat. Kan ik meteen een paar flesjes drank meenemen, maak je daar vrienden mee begrijp ik. Rob, als je dit op tijd leest kan ik dus je zweedse geld overnemen als je daar vanaf wilt.[Afbeelding: ?ui=2&ik=07ee183a23&view=att&th=12d94b39...490_0.1&zw] [Afbeelding: ?ui=2&ik=07ee183a23&view=att&th=12d94b39...490_0.2&zw]
[Afbeelding: ?ui=2&ik=07ee183a23&view=att&th=12d94b39...490_0.3&zw]
Antwoord
succes met je reis, ik ben benieuwd naar het verslag van de reis en aankoop-afhandeling.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
leerling142 schreef:Nu, de knoop is doorgehakt. Woensdag vertrek ik naar zweden. Ik koop van een kennis een volvo 245 1979 in zeer goede staat voor 16.000 SEK en kan op het zweedse kenteken terug. Om de kosten te drukken neem ik vanaf Utrecht de nachttrein naar Kopenhagen en vanaf daar de trein naar Karlskrona waar de volvo staat. Kan ik meteen een paar flesjes drank meenemen, maak je daar vrienden mee begrijp ik. Rob, als je dit op tijd leest kan ik dus je zweedse geld overnemen als je daar vanaf wilt.[Afbeelding: ?ui=2&ik=07ee183a23&view=att&th=12d94b39...490_0.1&zw] [Afbeelding: ?ui=2&ik=07ee183a23&view=att&th=12d94b39...490_0.2&zw]
[Afbeelding: ?ui=2&ik=07ee183a23&view=att&th=12d94b39...490_0.3&zw]

Succes. Goede heen en vooral terug -reis. Hou ons svp. op de hoogte. Big Grin
Antwoord
Goeie reis. Kijk nog eens op blocket naar vijfbakken met telleraandrijving, turbo velgen, etc, van die dingen die hier makkelijk verkopen. Zijn daar soms net zo duur als hier, maar soms ook niet.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)