9 December 2010, 14:38
2000 meer ?? Wat een handel! ???
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
|
Neppert?!
|
|
9 December 2010, 14:38
2000 meer ?? Wat een handel! ???
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
9 December 2010, 15:46
Ik zag 'm ook al staan bij Smeekens maar wist niet dat dat dezelfde was als degene die indertijd bij Dees stond.
Wat me wel opvalt is dat het lijkt alsof er reservewielbakken onder zitten en als dat zo is klopt er iets definitief niet. Overigens kan ik me niet voorstellen dat Smeekens rommel zou verkopen !!.
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
9 December 2010, 16:34
Kan me ook niet voorstellen! Ik rijd er na mn werk even langs, dan weet ik vanavond meer.
Volvo 245 GLE, november 1992<br />Volvo 144, januari 1968, B18A<br />Volvo Amazon Combi, september 1967, B18A
9 December 2010, 17:10
Ben zeer benieuwd !.
Volgens de advertentie bij Dees zat er trouwens maar iets van 97.000 km op ??. Zullen vermoedelijk wel mijlen zijn.
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
9 December 2010, 17:25
Ik vind die 240 classic wel mooi bij Smeekens.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
9 December 2010, 17:46
Ik die rooie GLT, is helaas nog niet binnen
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
9 December 2010, 20:07
Net bij Smeekens in Ulvenhout geweest. Volgens Frank Smeekens is het een originele 242 GT, destijds geleverd door de Volvo dealer in Rotterdam. Zover bekend is de auto niet overgespoten. De carrosserie verraadt nergens sporen van een grijze of zwarte kleur. Indien de auto overgespoten is, dan is dat zeer vakkundig gedaan. Tja, alles kan natuurlijk bij een auto van 31 jaar oud. De auto staat buiten op het terrein en moet nog nagekeken worden. Het stuurhuis lekt, de schokdempers voor zijn lek en zo zijn er nog een aantal technische zaken. Bij verkoop maakt Frank de auto gereed voor 7950 euro. Er werd mij eerlijk verteld dat de auto gekocht is bij Rob Dees in Axel voor 5500 euro. Uiteraard is de auto ook te koop met de bovengenoemde gebreken, dan zal de verkoopprijs lager zijn.
Dan de staat van de auto. De 242 verkeert absoluut niet in concoursstaat. Het is een nette, goed verzorgde auto. De wielranden achter zijn hard, evenals de voorschermen. Hier en daar zit een klein krasje, maar dat valt op de witte lak nauwelijks op. Het dak en de motorkap was bedekt met sneeuw en ijs, waardoor ik geen goed zicht op de staat van de lak had. Onder de motorkap ziet alles er keurig uit. Geen sporen van roest of lekkages. De motor heeft overigens op bijna alle vier de cilinders 11 bar. Alleen de eerste cilinder kwam tot 10,5. Niet slecht. Overigens is het gissen naar de kilometerstand want de teller staat stil. De velgen die onder de auto zitten zijn van het type Virgo, dus niet origineel voor dit bouwjaar. Wel heeft Frank nog vier mooie originele GT velgen, gestraald en gepoedercoat. Die velgen hebben overigens wel de nodige ingevreten putjes. Echt mooi vond ik ze niet. Het interieur is verkracht, althans het dashboard. Op het dashboard zitten diverse meters. Ook voor de middelste ventilatieroosters zijn meters geplaatst. Dat doet erg afbreuk aan de auto, maar met een beetje beleid zijn die natuurlijk eenvoudig te verwijderen. Het hemeltje is mooi zwart en de stoelen zitten niet doorgezakt. Wel moet ik vermelden dat de stof van de stoelen wat gekreukt is. Niet zo mooi straks als in latere 240's. Dan nog even terug naar de carrosserie. Deze 242 GT heeft wel wielbakken. Tot dusver mijn verslag, voor meer info gewoon even gaan kijken. Ik zou m'n 144 er best voor inruilen, maar dan moet Smeekens wel zakken met z'n prijs.
Volvo 245 GLE, november 1992<br />Volvo 144, januari 1968, B18A<br />Volvo Amazon Combi, september 1967, B18A
10 December 2010, 06:30
Blijft toch heel vreemd :
-Nederlandse auto met Amerikaanse accenten -afwijkend dashboard (Amerikaans ??) -kleur -wielbakken Met de eerste 3 zaken zou ik nog kunnen leven maar het feit dat er (reserve) wielbakken onderzitten klopt pertinent niet !!. Overigens zaten de originele GT velgen alleen onder de '78er modellen volgens mij, en waren de Virgo's vanaf '79 standaard.
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
10 December 2010, 09:35
oehoeboeroe schreef:Ik die rooie GLT, is helaas nog niet binnen jammer dat dat niet meer belastingvrij wordt allemaal. blijft toch raar, een 240 die niet belastingvrij wordt, ik kan er niet aan wennen. elke maand 60 euri hier in gelderland en het wordt meer en meer en meer... >
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
10 December 2010, 10:17
Tsja blij word je er niet van maar ik denk maar zo, een echte hobby moet geld kosten !!
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|