Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Zo net terug van de jaarlijkse keuring en ik kan er weer een jaartje tegenaan ;D ;D
Co moest wel afgesteld worden, stond veel te hoog (bijna 7%) maar staat nu op 0,1%. Ik heb gehoord dat een te arme afstelling schadelijk is voor de motor (b23a) nu is mijn vraag of 0,1% niet te laag is en wat het eventueel wel moet zijn. Ik ga er niet mee terug maar waarschijnlijk is een summier beetje losdraaien van de stelschroef al genoeg om hem een procentje meer te geven.
Thanks.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Niemand een idee??
Ik heb overigens net de kachelkraan vervangen, kan nu weer zelf kiezen hoe warm/koud het in de auto wordt ;D ;D. Leuk klusje lekker pielen in te weinig ruimte.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Je hebt een OMVL verdamper neem ik aan?
Check deze link voor de CO afstelling. 0,1 procent is inderdaad te schraal !
http://www.webshop.luccio.nl/OMVL_Afstel...0R90_E.pdf
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Natuurlijk mag-ie meer hebben, draait allemaal veel makkelijker. Waarom hebben ze hem zo krap afgesteld in the first place?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Ik heb geen omvl verdamper denk ik maar eentje van GMS deze:
http://www.lpgonderdelenshop.nl/GMS-90e-...-verdamper
Ik heb geen idee waarom de apk-jongens deze op 0,1% gezet hebben, voor de apk was hij aanvankelijk te hoog (7%) en zij zeiden dat 0,1% prima is. Lijkt mij laag dus toch maar wat pielen aan het stelschroefje dan?
Thanks
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Of even teruggaan naar die garage.
Afstelling aanpassen kun je toch het best aan de CO kast doen.
Als je zelf aan de schroef gaat draaien blijft het een beetje gokken.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
of een andere garage, mijn carb werd op bijna 7% gemeten, warme motor etc. , om de hoek onlangs hetzelfde, 2,5%.. de meet condities en het apparaat moet wel in orde zijn..