Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gespot
JanV schreef:ramkraken.... brandstofdiefstallen of gewoon kopieën maken en lekker lomp rijden maar... redenen genoeg om kentekens onzichtbaar te maken!! het zijn niet alleen nette mensen die op internet zitten

Helemaal mee eens, daarom heb ik ook altijd een plasticzak over m'n kenteken als ik de auto parkeer... ???
Ik denk trouwens niet dat die mensen moeilijk op allerlei fora gaan speuren naar auto's die op die van hun lijken. Kun je
net zo goed even een blokje om rijden en de kentekenplaten eraf trekken (scheelt je ook weer kosten).
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
In België zijn de voorste reproductieplaten gewoon bij elke doe-het-zelf zaak of slotenmaker bij te maken (de achterste wordt door de overheid uitgegeven, je moet zelf voor een voorste zorgen). Je hoeft hierbij niet per se de originele plaat te vertonen. Makkelijk zat dus om op een auto zowel voor- als achteraan dus een fake reproductieplaat te hangen. Op zo'n voorbijrijdende auto zie jet verschil echt niet zo gauw.
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Wellicht gaat het er in deze discussie niet eens zo zeer om hoe effectief het afschermen van andermans kenteken is bij het plaatsen van zijn auto op internet maar speelt er een "onderbuik-gevoel" over het onderwerp privacy.
Er zijn ook mensen die het niet prettig vinden dat hun huis via streetvieuw gedetailleerd te zien is voor de rest van de wereld.

"Ja, je kunt ook naar dat huis toe rijden en het de hele dag gaan staan bekijken." Dat is zo ,net als de kenteken discussie klopt het dat je de platen ook live kunt aanschouwen.

Toch kan ik mij wel iets voorstellen bij de mensen die hun ( en van andermans gefotografeerde auto ) kentekenplaten afschermen.
Ik doe dat zelf ook en beschouw het meer als beleefdheid.(daarmee zeg ik niet dat mensen die dat niet doen onbeleefd zijn, t'is mijn keus om het wÃl te doen)

Je staat er soms versteld van hoe mensen lopen te spitten op internet om je na te trekken, ik adverteerde eens op marktplaats en via ongedachte (WWW) wegen werd ik plots gebeld door iemand die mijn nummer had achterhaald.Ik ben best een tikje op m'n privacy gesteld en gun dat een ander ook.Tsja , t'is lastig uitleggen maar ik wilde even bijval geven aan de "kenteken-photoshoppers" ;D

Antwoord
ZwerverRoodbaard schreef:Helemaal mee eens, daarom heb ik ook altijd een plasticzak over m'n kenteken als ik de auto parkeer... ???
Ik denk trouwens niet dat die mensen moeilijk op allerlei fora gaan speuren naar auto's die op die van hun lijken. Kun je
net zo goed even een blokje om rijden en de kentekenplaten eraf trekken (scheelt je ook weer kosten).

Ik denk dat Jan wel gelijk heeft: zo is hier vannacht een gejatte VW Golf 6 gedumpt (toevallig heb ik 't zien gebeuren, maar wist op dat moment niet dat er een hoop mee aan de hand was). Toenstraks wezen kijken en wat bleek: auto is compleet gestript etc etc. Politie gebeld en die kwamen langs. Auto bleek gejat te zijn en is vermoedelijk een zeldzame versie aangezien een kennis van me vertelde dat op 't vw-forum iemand was wiens zeldzame Golf 6 laatst gestolen was. Zeer waarschijnlijk is het deze.

De auto zou dus wel eens heel goed aan de hand van dat forum uitgezocht kunnen zijn. Gaat om een bepaalde editie van een Golf waar alleen een aantal witte en zwarte versies van gemaakt zijn.

Andere voorbeelden: ik heb al meerdere verhalen gehoord over gedupliceerde kentekens van auto's die op marktplaats stonden, Ford Ka's die zowel in Brabant als Rotterdam rond reden en het vrouwke rare bekeuringen kreeg terwijl zij in Tilburg aan het werk was. Gele platen kan je bij louche bedrijven ook gewoon na laten maken, allen zit er dan geen RDW-stempel op. Maar dat zie je dan op afstand toch niet.

Ik haal zelf het kenteken altijd weg op foto's, puur omdat ik genoeg ellende heb gezien (en gehoord) van dingen die ermee gedaan kunnen worden.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Gisterenmiddag op de weg naar Hellevoetsluis (Zeeland)

V70 is links achterop de afslaande 244 gereden. :'(

[Afbeelding: Foto-6RJPX3EZ-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-UWDAFAPX-D.jpg]
245DL 1980 USA
Antwoord
Zonde, weer een 244 minder. Kan net niet zien of ie snow caps heeft Wink
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Antwoord
Altijd zonde als er zo'n ding kapoet gaat.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
dat is nou wat je noemt hard tegen hard Wink
Antwoord
Had ik net een schattig kiekje gemaakt van mijn met modder 'bekliederde' wagen:

[Afbeelding: Foto-ZQZKTIVW-D.jpg]

Kom ik naar de uitgang lopend deze tegen.......tsjah baas boven baas Big Grin

[Afbeelding: Foto-4JEMRBIC-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-4S4OETIL-D.jpg]

Het blijkt de auto (geweest) te zijn van het team 'Gebroeders Plankgas' die hebben deelgenomen aan de Amsterdam-Dakar 2010.
En vandaag dus gespot in parkeergarage Boterdiep in Grunn.

Meer info:
http://www.amsterdamdakar.com/Team.aspx?4549
En verhalen:
http://www.avezaathgoesdakar.nl

Volvo 240DL (Bj. 1983), B21A, AW71-L.
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG
210.500km (67.500km sinds aankoop:15-10-2008)
Ik en mijn Volvo
Antwoord
Bah, zo'n vieze auto in zo'n schone garage ;D
Voor elke dag: Blackbird 245GLE MY1993 - http://www.volvo-forum.nl - het forum voor álle Volvo liefhebbers
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Photo Gespot: Welk type velg? gerbenvdlindeu 9 9.895 13 November 2018, 00:22
Laatste bericht: UraniumFever
  bijzondere auto's op de weg gespot, maar geen Volvo's PP! 13 11.349 20 February 2008, 16:10
Laatste bericht: Dirk242

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 10 gast(en)