Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
240 Polar
Goedemorgen allemaal,
Ik zit al een aantal weken te dubben over een 240 te kopen.
Op de VKB heb ik er een aantal beken en ben gisteren bij Scandcar geweest.
Ik ben ook nog in het bezit van een V70 en die wil ik eerst verkopen of inruilen. Bij Scandcar had ik de indruk
dat ze niet op mijn V70 zaten te wachten. Ik vraag op MP rond de 4000 euro voor mijn auto en dat lijkt me niet te veel.
Ik snap dat hun mij dat bedrag niet gaan geven als ik hem inruil bij hun.
Nou is mijn oog op nog een 240 gevallen en deze staat in Nijmegen bij garagebedrijf Hennes.
Mijn vraag is of iemand hier deze auto al eens bekeken heeft en wat voor een auto het is.
Hij staat al geruime tijd tekoop namelijk. Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd iets te zeggen.
Ik hoop dat ik hier mijn V70 redelijk kan inruilen.
Alvast bedankt.

http://voorraad.wheelerdelta.nl/sc3d5d36...8570&pid=1
Antwoord
Hallo! Auto ziet er goed uit. Het is dus geen Polar maar een Super Polar. Dat is nogal
een verschil. In deze auto zitten bijna alle opties. En een minder sterke motor, vanwege
de belastingwetgeving in Italie. Als je er geen caravans mee gaat trekken en je ook
goed thuisvoelt op de rechterbaan, dan zou ik het doen! Smile
Antwoord
Ik heb een afspraak gemaakt voor maandag.
Zijn er nog speciale punten die ik echt niet over het hoofd mag zien?
Antwoord
goed kijken naar roest. onderkant dorpels, waar dorpels uitkomen bij achterwielen, in de wielkuipen achter, onder/achter de onderbumper en als je de kofferklep open doet in het laadruim onder de laadvloer, daar waar het slot vast zit ongeveer. om maar wat plekken te noemen. Waarschijnlijk heeft ie niet echt bijzondere roest maar het is altijd goed om te controleren.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Het kan ook de weerspiegeling op de foto zijn maar het lijkt alsof er links in de achterklep een lelijke deuk zit.
Antwoord
Voor aankooptips kijk op het weblog van volvorider (via dit forum wel ergens te vinden). Ik heb er veel aan gehad destijds. Kijk ook even onder het rubber van de achterklep naar roest en check de onderkant v.d. portieren of de afwateringsgaatjes open zijn en er geen roest zit. Daarnaast alle functies uitproberen (airco koud? stoelverwarming etc.) en vragen wanneer de distributie voor het laatst vervangen is. Tot slot kijken of het motorblok droog is en of hij goed trekt, stuurt, remt en schakelt (proefrit). Vragen om de auto te mogen bekijken op de brug is ook nooit verkeerd (letten op uitlaat, lekkage schokbrekers, olielekkage keerring bak-blok). Hennes zal de auto eventueel netjes afleveren, maar maak wel concrete afspraken wat er in ieder geval gedaan wordt voor aflevering.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
Zie mijn web-log voor aankooptips.

Met een twee liter kunt ook prima op de linkerbaan mee.

Overigens ben je zeker niet de enigste die zijn V70 inlevert op een 240.
Zelf mijn 960 estate verkocht voor een 240.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Antwoord
Ik heb al een hele tocht gemaakt door Volvo land.
Ook ik heb een 960 gehad en heb toen uit nood een paar maanden in een Ford transchit bus gereden.
Ik had er toen ook een 340 bij en heb dat alles toen verkocht. Toen ben ik in een nettere 360 (met ledere-interieur) gaan rijden.
Toen heb ik de V70 gekocht maar heb daar nooit een band mee gekregen. Iedere Volvo die ik gereden heb had ik iets mee maar dit is toch anders.
Ik ga hem niet missen ben ik bang.
Morgen eerst een lasdag met de 300 club en dan gaat het hoop ik maandag gebeuren!
Antwoord
Boel van die Super Polars is aan de kmstand geknoeid (bij invoer hier naar NL), dus kijk vooral naar de staat van de auto en niet zozeer de kmstand zelf.

Verder vind ik de motor echt (te) onderbemeten, dus maak een goeie proefrit om te kijken hoe je het zelf ervaart.

Succes!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Het lijkt me dat inruilen bij Hennes geen probleem moet zijn.
Ik heb zelf ook een B200f in het vooronder liggen (op lpg). Hier Nederland kom ik gewoon goed mee (ook met een kar van 1500 kg waar ik geregeld mee rij).
Ben ook wel eens bepakt en bezakt de alpen in geweest (zonder kar). Daar moest ik bij lange hellingen rechts tussen de vrachtwagens blijven.
Maar ja, voor mij is het ook een beetje onthaasten in zo'n auto. Ik hoef niet zo nodig tussen de audi's op de linkerbaan te jagen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bumperhoekstrip rechtsachter zwart Polar '92 Vissertje 0 2.034 9 August 2017, 16:45
Laatste bericht: Vissertje
  Volvo 240 2.0 Polar aanschaffen. Marcvh 52 29.130 8 May 2011, 19:39
Laatste bericht: Rob
  Tips voor aankoop van super polar uit 1991? Jaccie 11 7.668 5 March 2011, 21:44
Laatste bericht: volvorider2
  super polar verzekeren met taxatierapport bear 3 3.051 25 January 2010, 21:03
Laatste bericht: Bazis
  Nieuw prijs Super polar volvorider 18 11.093 28 May 2006, 15:11
Laatste bericht: geestschrijver
  Super Polar all-risk verzekeren? geestschrijver 35 28.916 29 October 2005, 21:00
Laatste bericht: geestschrijver

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)