Topics: 107
Ik wil bieden op een Volvo onderdeel wat ik op Ebay gezien heb.
Heeft iemand ervaring met het bieden kort voor de deadline? Any tips?
Dingen waarmee je rekening moet houden..?
Kort voor de deadline je maximale bedrag bieden of meebieden met de anderen als het eind van de veiling nadert. Het laatste vergroot de kans dat je achter het net vist, neem ik aan?
Topics: 68
Topics: 40
je moet gewoon het maximum bedrag bieden dat je ervoor over hebt.
dan heb je hem of niet.
op het laatste moment bieden heeft niet veel zin.
als iemand anders al een hoger bod heeft gelaatst als max dan vis je er alsnog naast.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Topics: 289
ik probeer in de laatste seconden te bieden, grijp je mis, volgende keer beter, blijft een gok..
Topics: 68
Bill schreef:je moet gewoon het maximum bedrag bieden dat je ervoor over hebt.
dan heb je hem of niet.
op het laatste moment bieden heeft niet veel zin.
als iemand anders al een hoger bod heeft gelaatst als max dan vis je er alsnog naast.
Nee, want als jij vroeg biedt, blijft de prijs omhoog gaan en biedt men tegen mekaar op.
Als je in de laatse seconden biedt, drijf je de prijs het minst op.
Topics: 107
Bill schreef:als iemand anders al een hoger bod heeft gelaatst als max dan vis je er alsnog naast.
Bedoel je daarmee dat er ook "onzichtbaar" geboden kan worden. M.a.w. iemand plaatst zijn maximale bod anoniem, dus de andere bieders zijn tot het eind aan toe in onzekerheid of ze de hoogste bieder geworden zijn?
Hoe werkt die auction sniper?
Topics: 40
jos245 schreef:Bedoel je daarmee dat er ook "onzichtbaar" geboden kan worden. M.a.w. iemand plaatst zijn maximale bod anoniem, dus de andere bieders zijn tot het eind aan toe in onzekerheid of ze de hoogste bieder geworden zijn?
Hoe werkt die auction sniper?
Klopt.
maar dan ben je te laat om een hoger bod te doen als blijkt dat iemand al een hogere max heeft geboden.
Daar is dan geen tijd meer voor.
Het is ook zo'n gestress, ik vul gewoon mijn max in en dan zie ik het wel.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Topics: 35
Je kan een hoogste bod invoeren, zonder dat hiermee de lopende prijs meteen die volle waarde omhoog gaat. Bv; als de prijs momenteel "50" is, kan je als maximum bod bv "150" ingeven. De lopende prijs zal dan maar net genoeg omhoog gaan om jou de huidige eigenaar ervan te laten worden, en bv naar "51" gaan. Pas als iemand een tegenbod doet (bv "52"), zal de lopende prijs net weer een stukje omhoog gaan om jou weer de nieuwe eigenaar te maken (naar bv "53"). Dat stopt pas als niemand meer biedt, of wanneer jouw maximum bod wordt overschreden.
Dit gebeurt allemaal automatisch en op de achtergrond, zodat andere bieders in feite helemaal geen weet hebben van een maximum bod en hoe hoog die is.
Bieden VOOR het einde van de veiling nadert zou ik Ãcht niet doen; de prijs wordt er alleen maar kunstmatig door opgedreven. Bovendien laat je op die manier merken dat er nog andere geïnteresseerden zijn, waardoor de concurrentie mogelijk het bieden beter in de gaten zal houden om het product toch maar in de wacht te kunnen slepen. Ikzelf bied meestal de allerlaatste seconde voor de afloop. Meestal kan ik het dan wel in de wacht slepen en als dat niet zo is, is het omdat de verkoopprijs hoger is geworden dan mijn maximum.
Topics: 35
Bill schreef:Klopt.
maar dan ben je te laat om een hoger bod te doen als blijkt dat iemand al een hogere max heeft geboden.
Daar is dan geen tijd meer voor.
Het is ook zo'n gestress, ik vul gewoon mijn max in en dan zie ik het wel.
Beter is dat je de allerlaatste seconde(n) je maximum ingeeft.
Topics: 289
Rubicon schreef:Beter is dat je de allerlaatste seconde(n) je maximum ingeeft. 
en er voor zoregn dat er helemaal niets anders draait op dat moment, alles opruimen en liefst ervoor opnieuw opstarten zodat er niet net een vertraging optreedt op het moment dat je je bod moet bevestigen, da's echt een "haren uit je hoofd trek moment"!!