Topics: 27
Mogen best wat meer foto's zijn Ben !!.
Kan ik weer wat inspiratie opdoen ...............
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Topics: 3
Ben schreef:- de temperatuurmeter blijft op 1/4 staan ipv netjes in het midden. De voeler is vervangen maar het wijzertje blijft nog steeds staan?
Voor zover nog van toepassing: waarschijnlijk een kapotte thermostaat die te ver opent. Vervangen is niet zo duur en kan gunstig zijn voor het brandstofverbruik. Als de thermostaat echt te ver opent, loopt de motor te lang op de choke.
Topics: 13
Ben schreef:Polijsten zal niet meer gebeuren want de lak is op sommige plaatsen, motorkap en dak, maximaal 100 micron dun.
Da's te dun om 'm nog een keer onder handen te nemen.
Ken het probleem: Op mijn motorkap blijkt ook maar tussen de 87 en 96 micron over te blijven. De rest van de auto is veiliger met tussen de 110 en 130 micron. Nu loopt het niet zo'n vaart (meer). Na de behandeling die je auto nu heeft gekregen, hoeft een volgende beurt niet zo intensief meer te zijn. De krasjes die je nu nog oploopt (bij normaal verloop, geen grapjurken met sleutels) zijn goed te verwijderen zonder dat er veel lak wordt afgenomen. Dat kan met een licht middel en een pad met weinig slijpvermogen. Wat meespeelt is dat je een unicolor lak hebt. Die is al snel dunner omdat er geen blanke laklaag overheen is gegaan.
Er stond op carclean.nl een review waarin een kras is weggewerkt met wetsanden en daarna een flinke polijstbeurt tot hoogglans. Dat kostte slechts 15 micron lak. Een normale polijstbeurt waarbij niet al te intensieve correctie moet worden gehaald kost ongeveer 2 tot 7 micron. Je kunt dus nog wel even vooruit.
`88 245, B230K, M47
Topics: 67
Die thermostaat zal ik nog eens ter sprake brengen. Mooi voor de volgende keer.
Ik vergat nog te vertellen dat er inmiddels een startonderbreker is ingebouwd.
De Parrot en het navigatieschermpje zitten er ook in. Zal morgen eens een nieuwe interieurfoto maken.
Het enig essentiele wat ik nog mis zijn de klemmetjes om het hondenrek in opgeklapte toestand vast te zetten.
Ik heb eerder al de tekeningen gekregen maar het hek er nog niet ingezet omdat die klemmetjes er niet zijn.
Zo ziet het dasboard er nu uit
- Parrot op het bovenste vlakje
- startonderbrekerding op het onderste vlakje
- echte Volvoradio CR603 ingebouwd ipv dat blingbling ding. Eigenlijk wil ik een CR802 met RDS.
- Op het rare staandertje waar vroeger waarschijnlijk een telefoon zat, zit nu een BenBen. Afneembaar en meestal thuis in de la

[img width=800 height=600]http://www.volvo-plaza.nl/images/stories/volvo/nov2010%20001.jpg[/img]
En de foto is alweer achterhaald.
Via MP een CR802 te pakken. Dus nu kan ik ook lezen welke zender er aan staat

Ã
n cassettebandjes in Stereo beluisteren,
Topics: 17
Ben,
Ik heb ook zo'n Parrot gekocht deze week.
Kon jij alles goed kwijt achter het dashboard?
En waar heb jij het microfoontje geplaatst?
Ja hoor, ruimte genoeg.
Microfoontje zit in de bovenste hoek van het raam. Naast het voelertje van het alarm.
Als je een foto wilt moet je het maar even zeggen.
Topics: 17
Nou, graag Ben.
Was het veel werk de kabel van de microfoon weg te werken?
Als de auto ontdooid is ga ik wat plaatjes maken.
Ik heb de montage overigens laten doen. Ben is zelf niet zo handig :-)