Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Foto's VKB 2010
Ik was even bang dat het mijn olievlek was, maar ik stond 1 rij richting hek dus gelukkig niet.
Helaas zijn lekkages een regelmatig terugkerend probleem bij onze oudjes. Ik ben al een jaar bezig de diverse oorzaken te tacklen maar wordt steeds weer ingehaald door nieuwe problemen.
Voor de 2e keer een lekke koppakking, ik wist dat het een tijdelijke oplossing was, maar het komt altijd eerder als je hoopt.
Dus binnenkort de keuze, nieuwe kop of een andere motor en daarna wachten op de volgende zwakke plek in de afdichtingen. ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
BartWillem schreef:Die is van Garage Westerhof als ik me niet vergis. Wink
Ja dit is een soort Volvo por.. 8)
Erg moooooi zijn er nog specs bekend?
Geeft mij weer veel goede moed voor mijn project.
En heren ik heb ook genoten van de Volvo hemel, zal volgend jaar ook een briefje achter het raam leggen ;D
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
Rubicon schreef:Zal wel niet in orde geweest zijn met kenteken en/of verzekering.
Op de eerste foto zie je nog dat er een papieren blauwe kentekenplaat 'aangekleefd' is, op de tweede foto is die verwijderd (vast door de politieagent) en zit er een Zweedse (of import-?) plaat onder.

Wat ik wel vreemd vond.. is dit privÃterrein? In België mag de politie niet takelen op privÃterrein (tenzij in het geval van gestolen voertuigen..)? Is dat anders in NL?

Tja, de bestuurder heeft nep-nummerborden over de echte nummerborden heengeplakt. Dat is niet toegestaan. En dit geval is zelfs erger dan om bijvoorbeeld met een onverzekerde auto aan het verkeer deel te nemen. De bestuurder heeft namelijk actief maatregelen genomen om de waarheid te verbergen (net als het verschil tussen moord en doodslag - moord is met intentie, doodslag is per ongeluk). Het kan dus best een gestolen auto zijn, of een auto waarmee een misdrijf is gepleegd - in een dergelijk geval zal de politie optreden en dat is naar mijn mening terecht. De bestuurder had voldoende andere mogelijkheden om de auto naar het terrein te brengen, bijvoorbeeld op een sleepwagen.

In Nederland mag een auto zich alleen op de openbare weg bevinden als alle legale randvoorwaarden vervuld zijn (belasting, APK, verzekering, bestuurder met RBW). Zelfs al is het parkeerterrein een prive-terrein, deze auto kan alleen via de openbare weg daar zijn gekomen (de bestuurder heeft nep-nummerborden opgeplakt om aan het verkeer deel te kunnen nemen, of in elk geval heeft de bestuurder die indruk gewekt) - dus er is sprake van tenminste een overtreding. Maar deze auto heeft nep-nummerborden, en dan kan het vermoeden rijzen dat het een gestolen voertuig is. Dan is er sprake van de verdenking van een misdrijf en kan de politie ingrijpen. Natuurlijk zal je zeggen: "het is duidelijk dat het een klassieker is, op een klassiekerbijeenkomst, dus de auto is niet gestolen, en waarschijnlijk heeft de bestuurder de nep-platen alleen maar opgeplakt om de lelijke Zweedsche platen te verbergen". Maar het is niet aan een agent van politie om dergelijke omstandigheden in aanmerking te nemen, dat is de taak van de Officier van Justitie (die kan de zaak seponeren) of de rechter (als er een geding van komt).
Antwoord
Dat laaste stukje isvolgens mij de halve waarheid.

Een agent heeft altijd het recht om te pardonneren of te waarschuwen op basis van de verstrekte informatie of omstandigheden
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
WvR schreef:Zelfs al is het parkeerterrein een prive-terrein, deze auto kan alleen via de openbare weg daar zijn gekomen (de bestuurder heeft nep-nummerborden opgeplakt om aan het verkeer deel te kunnen nemen, of in elk geval heeft de bestuurder die indruk gewekt) - dus er is sprake van tenminste een overtreding.

Dat is een veronderstelling. En dat zal vermoedelijk ook wel zo zijn gebeurd, maar heeft de politie-ambtenaar dat ook effectief vastgesteld? ;D

Nooit veronderstellingen maken als politie-ambtenaar, dat is hetzelfde als je wagen aan subjectiviteit en dat hoort een objectieve en neutrale ambtenaar niet te doen. Als ik dat in mijn proces-verbaal zou schrijven heeft dat geen enkele rechtsgeldige waarde. Wie zegt dat de wagen niet op een ambulance ter plaatse is gebracht, of op legale kentekenplaten, welke achteraf zijn verwisseld? OkÃ, zeer onwaarschijnlijk inderdaad, maar vermoedens en veronderstellingen hebben geen bewijswaarde. Maar ik snap je punt. Wink Ook in België is het verboden om kentekenplaten "te bedekken met om het even welke stof" (zelfs het 'bijschilderen van onleesbaar geworden letters - zoals vroeger schering en inslag was - is derhalve volstrekt illegaal). En het is voldoende om aanwijzingen of vermoedens te hebben dat een voertuig betrokken is geweest bij een misdrijf of werd gestolen, om het in beslag te nemen en te laten takelen. In dat geval kan het ook op privÃ-terrein.
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Rubicon schreef:Dat is een veronderstelling. En dat zal vermoedelijk ook wel zo zijn gebeurd, maar heeft de politie-ambtenaar dat ook effectief vastgesteld? ;D

Nooit veronderstellingen maken als politie-ambtenaar, dat is hetzelfde als je wagen aan subjectiviteit en dat hoort een objectieve en neutrale ambtenaar niet te doen. Als ik dat in mijn proces-verbaal zou schrijven heeft dat geen enkele rechtsgeldige waarde. Wie zegt dat de wagen niet op een ambulance ter plaatse is gebracht, of op legale kentekenplaten, welke achteraf zijn verwisseld? OkÃ, zeer onwaarschijnlijk inderdaad, maar vermoedens en veronderstellingen hebben geen bewijswaarde. Maar ik snap je punt. Wink Ook in België is het verboden om kentekenplaten "te bedekken met om het even welke stof" (zelfs het 'bijschilderen van onleesbaar geworden letters - zoals vroeger schering en inslag was - is derhalve volstrekt illegaal). En het is voldoende om aanwijzingen of vermoedens te hebben dat een voertuig betrokken is geweest bij een misdrijf of werd gestolen, om het in beslag te nemen en te laten takelen. In dat geval kan het ook op privÃ-terrein.
Waw Saskia, das gesproken....echte advocatentaal. Maar heu, wat moet je dan doen in Belgie met een verschenen nummerplaat? De mijne begint echt een probleem te worden.
Antwoord
Belg schreef:Waw Saskia, das gesproken....echte advocatentaal. Maar heu, wat moet je dan doen in Belgie met een verschenen nummerplaat? De mijne begint echt een probleem te worden.

Een duplicaat aanvragen bij de DIV. Krijg je een nette nieuwe plaat.

Wees er snel bij want anders krijg je er eentje met zo een 1 of een 2 voor vrees ik. Als je het nu nog vraagt krijg je waarschijnlijk nog je gewone oude plaat.

KLIK
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
Rubicon schreef:Dat is een veronderstelling. En dat zal vermoedelijk ook wel zo zijn gebeurd, maar heeft de politie-ambtenaar dat ook effectief vastgesteld? ;D

-- knip --

Ook in België is het verboden om kentekenplaten "te bedekken met om het even welke stof" (zelfs het 'bijschilderen van onleesbaar geworden letters - zoals vroeger schering en inslag was - is derhalve volstrekt illegaal). En het is voldoende om aanwijzingen of vermoedens te hebben dat een voertuig betrokken is geweest bij een misdrijf of werd gestolen, om het in beslag te nemen en te laten takelen. In dat geval kan het ook op privÃ-terrein.

Oeps, een advocaat in ons midden. Daar kan een college "Recht voor Ingenieurs" aan de TU Delft niet tegenop ;-)) Wat betreft het vaststellen hoe de auto ter plekke is gekomen, inderdaad, de agent kan dan niet vaststellen. Maar als de eigenaar van de auto heeft hoe dan ook het vermoeden gewekt dat hij zelf via de openbare weg naar ter plaatse is gekomen. Uit de latere posts bleek dat er meer mis was met de Volvo, met name de papieren, dan alleen de nep-nummerborden.
Antwoord
Volvodiesel schreef:Een duplicaat aanvragen bij de DIV. Krijg je een nette nieuwe plaat.

Wees er snel bij want anders krijg je er eentje met zo een 1 of een 2 voor vrees ik. Als je het nu nog vraagt krijg je waarschijnlijk nog je gewone oude plaat.

KLIK

Inderdaad! Zo snel mogelijk met je oude plaat om een nieuwe! Volgens mij is dat zelfs gratis. Maar je zal je idd moeten haasten, vanaf 15 nov zal je een nieuwe krijgen - en dus ook met een nieuwe lettercombinatie :o
Antwoord
WvR schreef:Oeps, een advocaat in ons midden. Daar kan een college "Recht voor Ingenieurs" aan de TU Delft niet tegenop ;-)) Wat betreft het vaststellen hoe de auto ter plekke is gekomen, inderdaad, de agent kan dan niet vaststellen. Maar als de eigenaar van de auto heeft hoe dan ook het vermoeden gewekt dat hij zelf via de openbare weg naar ter plaatse is gekomen. Uit de latere posts bleek dat er meer mis was met de Volvo, met name de papieren, dan alleen de nep-nummerborden.

Nee, geen advocaat; politie-inspecteur. Wink
De bestuurder of eigenaar van het voertuig zal inderdaad dat vermoeden hebben gewekt, maar dat is (in België toch) niet voldoende om louter op dat gegeven te verbaliseren. Uiteraard is het wel al voldoende op basis van het feit dat het kenteken bedekt is geweest, en vermoeden van (!) diefstal of niet-verzekering is eveneens al genoeg om over te gaan tot een in-beslagname. Hoe dan ook: het is hier wel duidelijk dat er zeker iÃts niet in orde is geweest! :o
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Je mooiste volvo foto John242 1.387 770.693 21 December 2021, 17:28
Laatste bericht: Kogelman
  Foto's van mijn 88'er 240 GLT Dennis1995 2 5.013 10 January 2018, 18:14
Laatste bericht: Wijnand
  Mooie Foto-Locaties Vincent244 3 4.496 11 April 2012, 21:13
Laatste bericht: Dopski
  Foto's Registermeeting 15-1-2012 Louwman Museum Den Haag henqui 0 2.184 18 January 2012, 16:09
Laatste bericht: henqui
  Had nog wat foto's VOMD feestje.. henqui 2 4.067 9 August 2011, 20:14
Laatste bericht: Zuurstar
  Hoe kan ik de foto's ook zien? roger2401990 4 4.536 24 July 2011, 13:30
Laatste bericht: roger2401990
  foto's van 240's omgebouwd naar aanhanger gevraagd. Pistonpen paultje 21 15.285 2 March 2011, 20:40
Laatste bericht: Hilgert
  Effe proberen met een foto Vlood 51 6 4.630 12 February 2011, 21:04
Laatste bericht: Arjan.
  Test foto VolvoDick 4 4.415 24 November 2010, 18:39
Laatste bericht: nijmegenleeft1
  Laatste foto's van mijn 83-er, nu met nog wat laatste foto's ;) nico_v 35 23.549 21 November 2010, 17:23
Laatste bericht: nico_v

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)