Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mudguards
Als je je auto 4 cm verlaagd en je plakt die dingen aan de binnenkant van je achterste wielkasten, kan dit gaan schuren of is er dan nog genoeg plek bij het inveren?
245L VAN
Antwoord
Charlie schreef:volgens de mensen van Volvogue kan je de mudguards aan de voorkant met de bijgeleverde klemmen vastzetten en aan de achterkant
met kit of schroeven maar daar ben ik gen voorstander van.(roest)

Er is ook een site waar ze je informeren hoe je alles kan vastzetten,mail maar naar Volvogue.Succes
Als je kit neemt, doe je dan gewoon hier en daar een kwak tegen de mudguards? En plak je ze dan tegen de wielkasten? Is dat stevig en duurzaam genoeg?
Antwoord
Ik heb de mudguards ook in de handen gehad op de beurs, en de verkoper van volvoque vertelde me dat er 2 schroefjes
per kant nodig waren aan de binnenkant, en de clipjes aan de buitenzijde van het spatbord.
Aan de binnenzijde zie je, een beetje aan de bovenkant 2 kleine afgeplatte vlakjes zitten die verschillen van de rondingen.
Deze zijn dus voor de schroefjes.
De clipjes zijn voor de spatbordrand, maar hoe deze bevestigd worden weet ik niet.

Om de mudguard goed passend te maken, kun je met een föhn (verfbrander) deze zo warm wordt, dat je hem
in model kunt wrijven,kneden,duwen,enz.

Staat er niet iets van op de site van volvoque ???
Antwoord
Deze uitleg staat op de site.
http://www.volvogue.com/attachments/File...guards.pdf
Antwoord
Ik heb deze mudguards van Volvogue vorig jaar rond deze tijd onder mijn 245 Polar gemonteerd. Eerst de wielkasten van binnen goed schoonspuiten (al het zand/vuil eraf), toen de binnenkant en - rand in de dinitrol, goed laten drogen (een paar dagen). Daarna m.b.v. de klemmetjes en de twee schroeven de mudguards erin. Dit past niet overal even fijn. Flink met de verffohn verwarmen en met de handen de juiste pasmaat kneden/vormen. Dit is best lastig i.v.m. kieren/werken van het kunssstof. Onder de schroefjes flink wat fluid film zodat er geen vocht/roest kan komen. En klaar, laat die winter maar komen. Het is wel handig om dit met twee personen te doen, vooral het inpassen/vastzetten en fohnen is lastig te doen als je alleen bent. Ze zitten er nu mooi in en bevallen mij goed. Roest en andere narigheid krijgen zo geen kans in de wielkasten. Suicces!
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)