Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
benzinemeter
Hallo. Van onze 245 (1991) begon opeens onze benzinemeter af en toe uit te vallen. Nu heb ik de oorzaak gevonden in de stekker bovenop de benzinetank. Deze was bijna compleet doorgerot, en helemaal doormidden met het afhalen van het afdekplaatje in de achterbak.
We hebben nog een 245 staan voor de reserveonderdelen. Is het nu handiger om alleen het deksel op de benzinetank te verwisselen, of de complete benzinetank?
Uit de Haynes begrijp ik dat het (de)monteren van de complete tank een gemakkelijker klus is dan het deksel (met intankmotor, enz.). Maar zijn er ook ervaringsdeskundigen?

Groet,
Mark

PS Ik neem dat ik er nog een weekje mee kan rondrijden zonder werkende intank-pomp?

Antwoord
moet je de tank wel vol houden. zou niet te lang wachten, die pomp zit er niet voor niets

complete tank is inderdaad 3 of 4 boutjes en de klem om de vulslang, tis maar wat je zelf prettig werken vind ;D
Antwoord
Hoi, uiteindelijk hebben we de boel kunnen solderen (na het restje stekker uit de tankdop gepeuterd te hebben). Met wat siliconenkit zit alles weer water/benzine-dicht. De reservepomp/vlotter ligt klaar voor als het toch geen duurzame oplossing blijkt te zijn.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  benzinemeter doet raar Frans245 16 9.606 21 August 2012, 10:32
Laatste bericht: Stinky
  Benzinemeter heeft afwijking tijdens rijden Frans245 1 2.165 11 July 2011, 15:29
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)