Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
slecht startende 945
Bovenste in de instroom, dus het heetst, dus altijd als eerste kapot bij 'plastic' radiateurs. Pak een gewone radiateur en hang een bakoliekoeler ervoor. Beter voor beide.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
volvoman0_0 schreef:ja, zie je wel, ik hoor inderdaad dan niets, terwijl je een zacht zoempje moet horen, wat weer stopt. ik hoor wel de benzinepomp naloeien

Dat is soms moeilijk te horen hoor. Maar dat zou wel een storing kunnen zijn voor het starten op LPG. Maar daar zou je geen last van mogen hebben bij ht starten op benzine.

Een aparte radiator voor bak en motor vind ikm nderdaad beter maar weer zo'n gedoe met plaatsen. Ik weet niet of dat zo standaard past en een andere radiateur die gaat toch ook weer 15 jaar mee? Ik zou gewoon een nieuwe kopen of een "gereviseerde":

Antwoord
Marc1970 schreef:Bovenste in de instroom, dus het heetst, dus altijd als eerste kapot bij 'plastic' radiateurs. Pak een gewone radiateur en hang een bakoliekoeler ervoor. Beter voor beide.

Ik heb het eerder gehad bij mijn vorige 945, het is een bekend probleem. maar ik zet er wel zo'n zelfde in. anders moet ik leidingen om gaan leggen enzo, daar heb ik nu zeker even geen trek in.
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
pepijnwk schreef:Dat is soms moeilijk te horen hoor. Maar dat zou wel een storing kunnen zijn voor het starten op LPG. Maar daar zou je geen last van mogen hebben bij ht starten op benzine.

Ik heb met een stethoscoop in de tank staan luisteren tijdens het starten, geen gezoem maar wel wat retourleiding geluid, wat ook wel apart is eigenlijk, dus er wordt wel wat rondgepompt?
Antwoord
ik heb met een vriend de benzinedruk nog eens gemeten, die bleek goed te zijn.

wat we daarna hebben gedaan. de auto starten met een afgekoppelde aanvoerslang van de benzine.

de auto sloeg even aan, dat wees op een lekkende lpi-injector, eruitgehaald en getest met sop,

jawel... gevonden. een spruitstuk vol met lpg brandt slecht, zeker wanneer er ook nog eens benzine in gaat, dan is tie dus verzopen, tot de lpg een beetje weggeblazen is, en dan start hij toch nog.

morgen met de injector naar de lpg-boer...

hopelijk is dit de oplossing.

groet, Gilles
Antwoord
nieuwe injector, en................. starten lopen Big Grin
nu een paar x gestart, en elke x goed
morgen op de beurs een nieuwe radiator ophalen en dan is het hopelijk voorbij met de problemen...

Yes................... en nu weer een paar jaar storingsvrij :Smile :Smile :Smile
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  katalysator slecht? Kogelman 5 5.506 5 June 2012, 09:25
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)