Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zal ik 'm weer terugkopen
#1
Zit een beetje met een dilemma:
M'n turbo project is de komende maanden nog niet klaar en m'n huidige turbo heeft nu een paar serieuze problemen waar ik geen zin meer in heb ( koppeling, uitlaatspruitstuk, waterpomp en/of koppaking etc).

Ik zit nu te twijfelen om de gok te wagen en gewoon door te blijven rijden of iets anders te kopen voor tussentijd (wat wel een rustig gevoel geeft als je bijna 50000km per jaar geeft denk ik).

Ik kan nu een 244DL uit 1978 terugkopen: die heb ik ergens in 1994 gekocht van een oudoom met 140000km (1e eigenaar) en in 2000 weer verkocht met 150000km aan vriend van me. Roestarme, ongelaste auto (wel een paar plekjes) en nu voorzien van een nieuwe LPG installatie en inmiddels 200000km gereden. De auto in het kort
* 244DL, 1978 4-bak - Ik zit een beetje met die 4-bak: veel harder dan 110 kun je dan niet echt comfortbabel rijden.
* legergroen met beige interieur
* 2-rechterdeuren nog door de 1e eigenaar beschadigd in de parkeergarage. Verder echt harde (ongelaste) auto met paar roestplekjes
* Nwe koppeling, motorsteunen, kruiskoppelingen
* Recente 60liter lpg installatie

Verder echt een originele auto in behoorlijk goede en geheel orginele staat.

Ik denk dat ik 'm kan terugkopen voor ongeveer E2000. ZOu dat een echt goede koop zijn??? Dan rij ik erin totdat m?n turboproject klaar is en kan ik ?m daarna evt. weer verkopen.
Antwoord
#2
DOEN!

korter kan ik het niet zeggen..

het is een goed ding denk ik, plus hij heeft een emotionele waarde voor jou.
dan is 2 mille niet te veel.

doe een bod van 1650 oid
en harder dan 110 ach...
je hebt een

[size=18px] KLASSIEKER![/size]
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
#3
Eens een Turbo? Altijd een Turbo, dus je koopt de mijne dat is dus afgesproken!
Antwoord
#4
die E2000 is wel een redelijk bodemprijs denk ik, hij gaat voor meer op marktplaats, maar ik kreeg keurig een mail dat ik het eerste recht kreeg tegen z?n uiterste prijs.

Daarbij is de emotionele waarde beperkt... ik heb veel meer met de 245 dan met de 244 en zou deze ook weer ) met niet alteveel pijn in mijn hart denk ik) verkopen als m?n project klaar is. het voordeel is vooral dat ik weet dat ik zeker geen kat-in-de-zak koop en 'm eigenlijk ongezien durf te kopen (heb 'm al zeker 3 jaar niet gezien).

En ik bespaar tov de turbo wel eea: geen E93 wegenbelasting per maand en 1 op 8 ipv 1 op 6.
Antwoord
#5
eh Sybrand, 50000km per jaar en benzine 1 op 6??
Antwoord
#6
heb nog wel een 305 Break op diesel Big Grin Big Grin Big Grin
maar ik zou 'm ook terugkopen Big Grin
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#7
Als je niet heel erg krom moet gaan liggen voor die 2k moet je het gewoon doen.

En vwb die 4 bak (ik weet als je 50dkm/jr rijdt dat je af en toe ook wel es wilt doorrijden): kun je geen OD erachter planten?

Ongezien kopen? Niet doen! In 3 jaar kan heel veel gebeuren, al heeft de koningin m gereden :roll:

Ga gewoon kijken en luister naar je hart Tongue


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#8
ja, die od zou kunnen: de bak zit nog in mijn huidige turbo. maar daar heb ik eigenlijk geen zin in.... zat al effe verder te mijmeren om er een turboblok in gooien, turboveertjes, stab.stangen etc. maar dan schiet dit z'n doel weer voorbij.
Antwoord
#9
Gewoon kijken, kopen, rijden en goed onderhouden en voor dezelfde prijs weer verkopen !
Volgens moet je 'm niet verTurbo?n. Plaatsing van een 4+OD is nog wel te overwegen. Niet origineel, maar een gewaardeerde extra, ook wanneer je weer van de auto af wilt.
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
#10
terugkopen, zeker met die kilometers... Komt altijd goed, zeker als je m netjes bijhoudt. En wat je zelf al zegt, je gaat een soort voor zeker met die auto...
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Natte voeten weer a.huis 5 4.243 14 November 2007, 23:08
Laatste bericht: abbabak
  wanneer weer a.huis 16 11.516 14 September 2006, 20:40
Laatste bericht: 245T Wolff
  wat ben ik hier nou weer aan het doen a.huis 60 37.336 29 August 2006, 21:22
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)