Topics: 33
weet niet meer precies hoe ik het gedaan had (november 2006) maar had gewoon de fittingen uit
zo'n kapotte lamp gehaald. ik me voorstellen dat ik toen de ijzeren contacten gehalveerd heb.
foto met dimlicht
foto met remlicht
boeie de apk, heb je die rijdende kerstbomen (vrachtwagens) niet gezien? die worden ook gewoon goedgekeurd.
stond laatst naast eentje die zijn richtingaanwijzer uit had staan, zijn hele zijmarkeringverlichting knipperde mee op het ritme.
Topics: 163
We hebben gisteren even naar de achterlampen gekeken. Volgens mij behoorlijk eenvoudig; er zit een kunststof rondje voorzien van een koperen contactpuntje wat op het draadje geklikt zit.
Het rondje en dus ook het contactpuntje zit niet vast het blijft op zijn plek doordat het lampje erop drukt.
Het lijkt me dat van een andere auto met duplo aansluiting een en ander pas gemaakt kan worden.
(frox heeft nog een fototje)
Topics: 289
apk? pff, zie ook mijn "US" kerstboom met zijlichtjes, oranje stadlichten en rode raw's , heb de voorgaande jaren ook zo gereden met de vorige auto, toen werd er 1x gezegd, als ze komen steekproeven, haal dan ff de lampjes er uit..
de oude S40 reed hier ook al rond met zijlichtjes, ziejenu ook steeds meer op nieuwe auto's..
herinner je je de "69 Cougar nog, met een soort Knightrider raw's? rood en nog eens rood, lampen zo groot als het complete achter paneel..!
Topics: 163
Die apk opmerking had meer te maken met bepalen van de beste positie van een mistachterlicht (je hebt immers de keuze van 4 posities aan weerszijden dus minstens 16 mogelijkheden ;D).
oh.. die zit toch in de lampcluster bij die gele? ex 264 lampen..?
Topics: 16
13 October 2010, 11:41
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 February 2014, 21:09 door Dopski.)
ja zijn waarschijnlijk van een 264

(of late 164?) mooie lampen in ieder geval
Hier een paar plaatjes:
De units zelf:
Fitting binnenzijde:
Fitting buitenzijde:
lijkt me een stukje cake, desnoods lijm je dat stukje over van een andere lamp..
ook een beetje vet in de hoekjes...
Topics: 16
Ja daar bakt het altijd aan ja... zolang de cake maar niet inzakt (;D)
die fittingen zijn toch anders dan ik in de 242 had, die van de foto zijn vast. de mijne kon je verwisselen