7 September 2013, 10:28
Ik heb gisteren mijn gastank helemaal leeg gereden ( doe ik anders nooit). Kan het zijn dat je aan het einde niet meer kunt accelereren? Ik reed 80 en wilde een auto inhalen maar het indrukkken van het pedaal leverde geen extra toeren of snelheid op. Een kilometer later besloot ik toen maar over te schakelen op benzine.
Normaal gesproken schakel ik al eerder over en dan duurt het zo'n seconde of 30 voordat de gastoevoer leeg is. De motor begint dan te horten en te stoten; voor mij het teken om door naar bezine te schakelen.
Wat me verder opviel was dat de meter (Huke Basart, meet zowel bezine als LPG) na het overschakelen naar benzine dood op de bodem bleef liggen, ruim onder het oranje veld opde schaalverdeling. Ik weet zeker dat er nog voldoende benzine in de tank zit en de motor bleef het gelukkig ook gewoon doen.
Kortom mijn vragen zijn:
1: klopt dat niet kunnen accelererenverhaal?
2: wie heeft de naald an de benzine meter ook wel eens ver onder de schaalverdeling aangetroffen en wat was de oplossing?
Normaal gesproken schakel ik al eerder over en dan duurt het zo'n seconde of 30 voordat de gastoevoer leeg is. De motor begint dan te horten en te stoten; voor mij het teken om door naar bezine te schakelen.
Wat me verder opviel was dat de meter (Huke Basart, meet zowel bezine als LPG) na het overschakelen naar benzine dood op de bodem bleef liggen, ruim onder het oranje veld opde schaalverdeling. Ik weet zeker dat er nog voldoende benzine in de tank zit en de motor bleef het gelukkig ook gewoon doen.
Kortom mijn vragen zijn:
1: klopt dat niet kunnen accelererenverhaal?
2: wie heeft de naald an de benzine meter ook wel eens ver onder de schaalverdeling aangetroffen en wat was de oplossing?
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]