Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
olie remolie etc
hoi beste allen.

ik voel me een beetje dom om dit te gaan vragen, maar aangezien ik zelf op het moment nog weinig verstand heb van het hele motorische, het rem systeem, koppeling etc, en dit aan het leren ben, vraag ik het toch aan jullie:

over de motor: kan ik in een b18 amazon 2 carburateur elke motor olie gieten om de oude
te vervangen, of moet ik op bepaalde zaken letten?

excuses als niet alle benamingen juist zijn, maar dat komt nog wel.
het reservoir voor de hydraulische koppeling, welke je kunt opendraaien met de zilveren dop, heeft bij mij wat problemen. er zit ergens een lekje, en kan pas over paar dagen naar garage. maar waar moet ik dit mee aanvullen? remolie? hydraulische olie? andere olie of vloeistof. hoop dat de vraag duidelijk is.

heel erg bedankt alvast
Antwoord
Voor de B20 B18 etc. motoren kun je gewoon 15W40 motorolie gebruiken. Je vraag over het hydraulische deel is voor mij een verassing. Ik wist niet dat de Amazone modellen met hydrolische koppeling werden geleverd. Ik weet hier dan ook geen antwoord op.
Antwoord
Of 20W50, is wat dikker, blijft iets beter zitten achter de oude vilten keerringen, start 's winters ook nog prima. Als je nu geen lekken hebt zal 15W40 ook wel blijven zitten. Gewoon goedkope klots kopen, geen synthetisch maar mineraal. Hema heeft 15W50, ook leuk. Als je niet weet wanneer het vervangen is zou ik het oliefilter ook vervangen.

Voor de kopp. is remvloeistof OK, gewone DOT 4 is een goeie. Maar aangezien je niet weet wat er nu inzit is het misschien aardig om een kleine smaakproef te doen (DOT 4 is jekkiebah), en een beetje te mengen in een glas om te zien wat er gebeurd.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)