Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
loslatende voorruit
Beste Mensen.

Gister kwam ik er achter dat mijn vooruit linksonder los laat.

Ik kan hem zeker 1cm optillen in de hoek en het tocht ook behoorlijk.

Komt dit vaker voor??????

Zit geen zichtbare roest.
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88&nbsp; TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
Antwoord
heb ik ook bij mijn 244 ,alleen daar heb ik het hele raam er maar uit gedrukt omdat er overal roest onder de kitrand zat en toch een beetje rot bleek te zijn ( moet dus een compleet nieuwe raamrand in bij mij )

kan bij jou ook het geval zijn beetje roest eronder.

ik zag bij mij eerst ook geen roest totdat ik ontdekte dat het raam een beetje los zat en toen kon ik warempel het hele raam eruit drukken met kit en al!! OVERAL roest en narigheid Cry
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Het losscheuren van de voorruit schijnt een bekend probleem te zijn hoewel ik het zelf nog nooit meegemaakt heb.

Ik hoop dat je Duits redelijk is :-)

Alle Scheiben der 240/260er Modelle sind Butyl geklebt. Dadurch rutschen alle Scheiben vor allem nach heissen Sommern ab und werden undicht.
Bei Wassereintritt korrodiert nicht nur der Sicherungskasten, sondern das Wasser laeuft in den mit einer Platte abgedeckten Schacht am Innenschweller und sorgt so f?r Korrosion . Da , wo der Innenschweller an der Karosseriegrundplatte angeschweisst ist , kann die Grundplatte komplett aussen wegrosten. Bei Kauf da immer kontrollieren.
Empfehlung bei Erneuerung der Scheibe: PU anstatt Butyl Verklebung. Die PU -Verklebung ist wesentlich haerter und wird auch im heissesten Sommer nicht weich.
Nachteil: wesentlich muehsameres raussaegen bei Scheibenwechsel.
Wenn die Scheibenzierleiste tiefer als die Originalabdr?cke sitzt, ist die Scheibe abgerutscht. Neu einkleben, da Wassereintritt. Und immer darauf achten, das die beiden Abstandshalter unten drin sind .
Bron: http://www.volvo240.de
Antwoord
om hier even op in te haken zit ik met een probleempje
ik had het interieur uit mijn 240 gehaald maar toen was het onder de vloerbedekking ineens vissekom
ik zoeken en wat blijkt rechts boven hoek van de voorruit het rubber in de hoek naar binnen geglipt. dus in de ruimte waar de ruit zit en niet mooi over de rand heen. dat lekt dus nogal. wat te doen ik dacht effe pielen met een schroevendraaier oid en hopen dat het weer mooi over de rand heen wil. en anders dichtkitten. maar ja ik dacht dat kan vast subtieler dus misschien weet iemand wat.
Vitara
Antwoord
ja, de ruit eruit halen en opnieuw plaatsen. Ben je wel even zoet mee, maar dan is het wel goed en kun je direct checken of er roest zit.

Dan wordt in het duitse stuk (bedankt daarvoor, maar wil je a.u.b. in het vervolg de bron even vermelden dan zijn die ook weer blij, danku) ook nog vermeld dat je bij het opieuw verlijmen van de ruit beter met PU-kit kunt werken omdat dat harder is en minder snel zacht wordt in hete zomers. Dit klinkt mij heel logisch in de oren en zou ik dan ook zeker even checken.

Vraag voor de grap eens na wat het uitnemen en opnieuw netjes inplaatsen van een voorruit (op eigen risico dat de ruit breekt uiteraard) kost bij bijvoorbeeld Carglass / Autotaalglas. Het type auto zullen ze je dan direct vragen. Ik ben benieuwd.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ik ben het met TheSaint eens dat je het best ruitenkit (PU) kunt gebruiken. Dan ben je voorgoed van het probleem verlost.
De ruit loshalen en opnieuw monteren zal wel een paar centen kosten, maar vocht in de auto is funest voor zowel de vloerbekleding als de bodemdelen van je auto.

PS ik heb alsnog de bron van het Duitse artikel vermeld.Slordigheidje :oops:
Antwoord
Bij mijn (vorige) '90er 240 had ik dit probleem ook. Er was in het verleden een verkeerde ruit (wel 240) ingezet of de verkeerde rubbers waren bij montage gebruikt, dat weet ik niet meer precies. Als je de raamlijst volgde kon je de tekeningen van de oude rubbers nog goed zien en deze waren duidelijk langer geweest. Mocht je de ruit dus eruit gaan halen kun je mogelijk dus ook andere rubbers gebruiken. Anders voorlopig maar de Kit oplossing..
79-er 242 GT B23e
Antwoord
ja daar was ik al bang voor maar ik zal toch eens even bij de carglass of zo gaan vragen wat opnieuw plaatsen kost. voorlopig maar beetje kitten en later de mooie oplossing als ik weet wat zo'n geintje kost horen jullie dat natuurlijk.
Vitara
Antwoord
Holowkregel schreef:ja daar was ik al bang voor maar ik zal toch eens even bij de carglass of zo gaan vragen wat opnieuw plaatsen kost. voorlopig maar beetje kitten en later de mooie oplossing als ik weet wat zo'n geintje kost horen jullie dat natuurlijk.

Bij Carglass je ruit laten zetten kost je minstens 120 euri...
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  clipjes voorruit Kogelman 27 3.672 4 November 2023, 23:27
Laatste bericht: Kogelman
  tussenstukje raamrubbers voorruit mist... heideltje 5 4.078 1 August 2020, 17:51
Laatste bericht: Tancor
  Roest bij de voorruit markje 0 1.898 23 October 2019, 17:16
Laatste bericht: markje
  Vervangen voorruit Black Moose 18 17.190 19 May 2019, 07:30
Laatste bericht: roger2401990
  glaslijm spiegel aan voorruit simon 3 2.845 11 March 2019, 15:14
Laatste bericht: PdeBruijne
  Tips: hoeken voorruit vervangen 245DL Maarten245DL 2 3.104 20 November 2018, 12:55
Laatste bericht: Marc1970
Photo Graag advies, roest bij voorruit Volvo 245 herstelllen barstema 4 6.296 27 August 2017, 23:10
Laatste bericht: barstema
  Voorruit 240 uit 1989 uitwisselbaar met voorruit later model? henri84 4 4.200 11 June 2017, 22:04
Laatste bericht: RM
  voorruit (laten) vervangen 245GLE1981 2 2.908 17 July 2015, 21:19
Laatste bericht: jos245
  Shit, sterretje in mijn voorruit! TonHerman 25 16.025 14 October 2014, 07:29
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)