Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
economymeter
Ik heb een economymeter in bestelling bij bossie. Heeft iemand een beschrijving hoe deze zowel van het inlaatspruitstuk (vacuum) als electrisch te installeren

???
Antwoord
ik heb er een ingebouwd.
lampje er van geschakeld via de rest van de dashboardverlichting, gewoon 2 kabeltjes van een lampje af nemen en dan verder naar het lampje van het metertje.
leiding is makkelijk, een dopje van het inlaatspruitstuk gehaald, slang erop (5 mm (?) dikke industriële perslucht slang). de koppelingen waren van een oude 240 met lpg (1/8" was de maat) en de slang gaat bij de pedalen door het schutbord, daar zit een extra gat voor na inbouw spullen.
Beetje korte beschrijving maar das alles dat ik nu kan herinneren, beetje moe. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
bedankt. Is een fluitje van een cent. Je kunt overigens ook de andere kant van het schutbord gebruiken, kom je uit achter het dashboardkastje. Werkt prima
Antwoord
het si trouwens 3 of 4 mm slang. past beide. 5mm is net te groot. (voor het mooie).
Antwoord
Nederzweed schreef:het si trouwens 3 of 4 mm slang. past beide. 5mm is net te groot. (voor het mooie).
ja klopt maar die industriële urethaanslang die ik gebruikt heb meten geven ze aan via de buitenkant (4 mm en 6 mm zijn dan de maten). ik had ff moeten zeggen dat de nippel idd kleiner is.
Antwoord
Festo-luchtslang ? heb ik ook.

kan het nu helaas niet meer krijgen, als jij soms iets weet hou ik me aanbevolen Smile

Op de slang staat idd 6x1, heb het net ff gecheckt.
Antwoord
Nederzweed schreef:Festo-luchtslang ? heb ik ook.

kan het nu helaas niet meer krijgen, als jij soms iets weet hou ik me aanbevolen Smile

Op de slang staat idd 6x1, heb het net ff gecheckt.
ja idd van dat festo spul. jaren geleden eens een hele bak van dat spul gekocht dus daarvan heb ik de slang, helaas is ie ook al weer bijna op. ik heb die slang wel eens vaker op ebay.de gezien enzo, misschien is die daar nu ook nog te koop.
Antwoord
Probeer hier het eens:
http://www.festopneumatiek.nl/persluchtslang/

Zelf heb ik in het verleden gewoon dikke benzine slang gebruikt, die je niet samen trok/ingedrukt werd, door het vacuum.
Was gewoon bij de automaterialenzaak te koop.
Werkte prima
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)