15 February 2014, 16:06
Wat is nu precies het verschil tussen het speciale mengstuk van Tinus en de originele die ik nu in mijn auto heb zitten?
Tinus
![[Afbeelding: LPGmengstukken.jpg]](http://www.tinustuning.nl/shop/LPGmengstukken.jpg)
Huidige mengstuk
![[Afbeelding: 15-2-20148-27-46_zps518880f3.jpg]](http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/15-2-20148-27-46_zps518880f3.jpg)
Is het mogelijk om op eenvoudige manier mijn huidige mengstuk om te bouwen naar een Tinus-kloon?
Lijkt me haast een kwestie van een pijpje inklussen en klaar, of zie ik wat over het hoofd?
Wat s dan precies de zogeheten "traditionele LPG venturie" die dan niet meer nodog is?
Is dat die binnenring met gaatjes erin of zo?
Tinus
![[Afbeelding: LPGmengstukken.jpg]](http://www.tinustuning.nl/shop/LPGmengstukken.jpg)
Huidige mengstuk
![[Afbeelding: 15-2-20148-27-46_zps518880f3.jpg]](http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/15-2-20148-27-46_zps518880f3.jpg)
Is het mogelijk om op eenvoudige manier mijn huidige mengstuk om te bouwen naar een Tinus-kloon?
Lijkt me haast een kwestie van een pijpje inklussen en klaar, of zie ik wat over het hoofd?
Wat s dan precies de zogeheten "traditionele LPG venturie" die dan niet meer nodog is?
Is dat die binnenring met gaatjes erin of zo?
Citaat:Door gebruik te maken van de door Tinustuning gefabriceerde LPG-mengstukken, is geen traditionele LPG-venturi meer nodig. Hierdoor is er minder luchtflowrestrictie, wat de prestaties zowel op gas als benzine ten goede komt. Daarbij geeft dit mengstuk nagenoeg geen verstoring van de carburateurafstellingen op benzine.
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)