Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Coilovers 240
#1
Met het oog op de belasting regels en het hebben van een "eerste auto" is het tijd om nu toch echt even aan te gaan pakken met de 240. Nu moet ik bekennen dat ik geen ervaring heb met het sleutelen aan auto's en dus alles al lerende moet gaan doen.

Nu mijn vraag/topic, de auto is reeds verlaagt door de vorige eigenaar d.m.v. verlagingsveren echter is mij dit nog niet laag genoeg en tevens vind ik de wegligging nu ook niet heel goed. Kom tijdens mijn zoektocht elke keer terug bij coilovers, nu zijn deze kant en klaar te koop en een andere optie is het zelf bouwen. Eerste zou natuurlijk het makkelijkste zijn maar zijn tevens ook erg kostbaar (1500 euro exclusief verzenden), blijft dus eigenlijk alleen de optie van zelfbouw over.....

Het plan is dus het zelf maken van coilovers en om direct behulpzaam te zijn wil ik alles stap voor stap gaan beschrijven zodat anderen er in de toekomst ook wat aan hebben.




Zijn hier leden met ervaring? tegen welke problemen liepen jullie aan? Voor welke oplossingen hebben jullie gekozen en waarom?
Antwoord
#2
Ik zou zeggen: turbobricks.com

Topic heet iets van 'coyote coilover', staat alles in wat je wil weten.
Antwoord
#3
Thanks, 240 Coilovers: The Kyote Way
Antwoord
#4
Dat is em!
Antwoord
#5
Ik heb goeie ervaringen met Frits van heliosracing[punt]com. Hij heeft zelf een 340 omgebouwd voor dorifto (driften). Zijn schroefsets zijn ook goed te betalen.
Antwoord
#6
Arn02 schreef:Ik heb goeie ervaringen met Frits van heliosracing[punt]com. Hij heeft zelf een 340 omgebouwd voor dorifto (driften). Zijn schroefsets zijn ook goed te betalen.

Super, daar kan ik wel wat mee!
Antwoord
#7
Als er vorderingen of bestellingen gedaan worden omtrent de Coilovers..

Ze staan ook op mijn To-Do lijstje, dus als je de voortgang bij zou willen houden bassen, ben ik blij! ;D
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
#8
Zal ik doen, morgen krijg ik te horen of de sleutelruimte door gaat, dan kan ik ook serieus naar onderdelen kijken.
Antwoord
#9
Ik heb voor mijn setup voor trouwens 2.5" 300 lbs veren genomen. In mijn geval 9" lang omdat ik tendersprings heb. Zonder die dingen zou ik voor 10.5" veren gaan.
Antwoord
#10
Bassen schreef:Zal ik doen, morgen krijg ik te horen of de sleutelruimte door gaat, dan kan ik ook serieus naar onderdelen kijken.

Paar week verder, nog niks definitiefs. Maar goed heb er op dit moment dan ook geen tijd voor gehad. Zal dit weekend eens bellen van hoe of wat.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: