Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
exploded vieuws met onderdeel nummers
#1
Voor mijn bekrachtigde stuurhuis (245,1976) ben ik op zoek naar het O-ringetje waar de stuurstang in het klephuis gaat. En de rubberen hoezen schijnen ook uiteen te lopen...

Afijn, wie weet waar ik exploded vieuws kan vinden van mijn 245 ? Bij voorkeur online.
Antwoord
#2
Hier mooie werkomschrijvingen
http://www.k-jet.org/documents/greenbooks/200-series/

En hier een dikke PDF uit het onderdelenboek:
http://www.volvotips.com/parts-catalog/2...atalog.pdf
http://www.volvotips.com/parts-catalog/2...atalog.pdf

Dat laatste bladert nogal vervelend.
Ik heb zelf vadis op mn PC, maar die werkt tijdelijk (hoop ik) even niet anders had ik het nummer graag voor je opgezocht.

onderwerp even verplaatst naar juiste deel...
Antwoord
#3
steering repairs part 1 laat alleen op bladzijde 7 mijn stuurhuis zien ! De rest van het boek spreekt van een CAM en een ZF stuurhuis, respectievelijk met 2 en geen boutjes op het klephuis.
Mijn klephuis heeft een dekseltje met 3 boutjes.
Welk type heb ik ?
Hoe kom ik aan een exploded vieuw en de benodigde afdichtende rubbertjes ?
Antwoord
#4
Er is niet veel keuze, CAM Gear werd later TRW, en de andere maker is ZF. Misschien staat-ie hier tussen? http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...rs_trw.htm

In 1976 zal je dan een CAM Gear type 1 hebben, daar is net geen foto van op bovenstaande site. Ik denk niet dat je gauw iets gaat vinden voor dat type, aangezien in het begin stuurbekrachtiging een luxe item was, misschien onder een Volvo 264/265 uit die tijd.
Maar misschien passen hoezen van latere CAM stuurhuizen er op? O ringen zijn redelijk universeel, die kan je in alle maten bestellen. Zal ws. een Engelse maat zijn.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
OK, dank. Dan rest mij 'm toch 2x uit elkaar te moeten schroeven. Eerst onderdelen bekijken en opmeten, 2e keer nieuw spul erin.
Antwoord
#6
Ah, toch eens in de handboeken gekeken, in TP30001-3 zie ik denk ik jouw stuurhuis, drie boutjes in het deksel bovenop het klephuis. Dan is het een CAM Gear, met een losse stalen buis en twee gietijzeren stukken weerskanten. Zo te zien kan je dat niet even uit elkaar halen om een enkele O ring te vervangen, in het werkboek zijn ze al 10 stappen verder voor ze dat bovenste dekseltje loshalen.

Bij Scandcar hebben ze meerdere repair kits, misschien kunnen ze wat samenstellen voor jouw eerste type CAM gear, zie: http://volvoonderdelen.com/240260/Voortr...3a/page/4/

Is dit 'em misschien? Staat er niet ergens een Volvo onderdeel nummer op, onder massa vet en olie? http://www.volvopartswebstore.com/produc...28967.html
Deze volvopartswebstore heeft erg veel exploded views, ook als het allang niet meer te bestellen is. En er staat nog steeds niet bij hoe groot en dik de O ring is, helaas.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)