...en ik me gisterenavond vlak voor thuiskomst dus afvragen, waarom er geen turbodruk meer was :p
Iemand tips om ergens een wastegate actuator voor een 16T te vinden?
Alleen het beugeltje kun je niet vervangen, zit aan de wastegate actuator vast....
20 August 2013, 11:21 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 August 2013, 17:08 door ZwerverRoodbaard.)
Even voor de grap geïnformeerd bij de dealer wat dat zou moeten kosten.....*schrik niet* €220,- euro :O
Inmiddels een goede tweedehandse gevonden bij een gerenommeerd bedrijf (€55,-) en die komt deze kant op, heb ik iig een reserve mits de gelaste beugel afbreekt.
Topic kan nog niet dicht!
Na het monteren van de gelaste actuator merkte ik toch dat hij defect was. Na demontage bleek ook het plaatje aan de achterzijde heen en weer te schuiven, waardoor het potje dus niet meer dicht is.
Nu had ik dus al een nieuwe besteld, voortschrijdend inzicht ofzo, maar weet iemand hoeveel preload de standaard 16T heeft?
Volgens Vadis moet het 30kpa (0,3bar) zijn op de motor (B5234T3) waar deze turbo op gemonteerd zat, maar hoeveel slagen is dat t.o.v. het beginpunt?
Nu kan ik het altijd proefondervindelijk doen, maar ik wil graag het e.e.a. heel houden [ATTACH=CONFIG]1174[/ATTACH]