Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
hieronder staan twee carb labels, de 2e is ws origineel, de 1e verwacht ik een vervangend exemplaar..
..mag de labeldeskundige opstaan en vertellen wat er van de 2 correct is icm een C303..
of beide, "left" en "right"..?
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
5 June 2013, 21:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 June 2013, 22:00 door Marc1970.)
237640 en 237639 zijn helemaal correct voor Militär B30 1974, lijstje is wat klantonvriendelijk, komt uit ZS-Volvo reservdelar.pdf:
Spec no
Volvo no
No carb
Type
Needle valve
Float
Needle
Jet
Damper
Spring
Spindle
Disc
Diaphragm
Gasket pack
Service kit
Repair kit
3741R
237639
2
175CD2SE
B20687
B19470
B23957 B2BA
B21582/100
B20465
B18277
B18836
019608
B19420
GP242
CDSK6
CDRK43A
3741L
237640
2
175CD2SE
B20687
B19470
B23957 B2BA
B21582/100
B20465
B18277
B18849
019608
B19420
GP242
CDSK6
CDRK43B
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
5 June 2013, 23:01
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 June 2013, 23:03 door Jambon.)
super Marc, dan is het iig correct.. wel apart dar "R" geen choke heeft en "L" wel (dat rijmt..) Lijkt me stug dat je maar op cil 4,5, en 6 choked.. En alleen "R" heeft een uitgelopen sproeier.. het zijn iig 175's dus kan ik ervan uit gaan dat ik een chokemechanisme van 1 van m'n reserve exemplaren kan plaatsen... Dan moet ie daar toch valsche lucht op pakken..
oh ja, heb je de link naar die PDF voor me..?
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Volgens mij is 1 ge'choke'te carburateur per B30A de gangbare methode. Een 3 cilinder van 1500 cc moet toch voldoende zijn om de rest van het blok en het voertuig op gang te krijgen tot het warm is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Ja Marc, ben ik inmiddels ook achter, komt vaker voor blijkt. Teveel gekeken naar de B18/20B met dubbele kabels en choke.. Dus dat laten we zo.. thanks..
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
tja dan weet ik dus waarvoor ik gekomen ben.. än men nära... (dat ie dicht kan.. red. )