Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vlotterbeluchting
#1
Heren,

De B19A in de 300-serie is voorzien van een soort elektrische regelklep die 'vlotterbeluchting' genoemd wordt. Er lopen twee slangen heen; 1 van de luchtfilterbak en 1 van de luchtinlaatslang voor de carburateur. Heeft de 240-serie ook zoiets? Wie kan me vertellen hoe het werkt, hoe je kan controleren of het nog werkt, en wat er gebeurt als het niet (meer) werkt?

een geleende foto van hoe het hoort in de 360
[Afbeelding: 2q3ox00.jpg]

en zo zit het in mijn 360. De slangetjes zitten onderaan vastgetaped aan elkaar. Lijkt me niet de bedoeling. Die twee bruinige slangen leiden naar de klep die ik bedoel.
[Afbeelding: SAM_1188.jpg]

[Afbeelding: SAM_1187.jpg]

[Afbeelding: SAM_1186.jpg]
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL
Antwoord
#2
Ik vermouth dat dat hetzelfde is als de "hot start valve" bij de 240, als de motor goed warm hopen zich benzinedampen op die het (her)starten van die warme motor bemoeilijken (te rijk, start niet onmiddellijk, moeders in paniek etc), de dampen gaan ri. de chassisbalk dacht ik. Klepje schakelt o.i.v. het contactslot.

Op zich kan je de hele klep missen als je gewoon wat gas geeft voor een warme herstart.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)