Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Afgelopen weekend een ander stuurhuis onder mijn 240 gemonteerd. Alles werkt naar behoren alleen mist er een stofkapje. Heeft iemand dit toevallig liggen?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Nooit geweten dat daar een stofkap op hoort; bij mij ziet het er net zo uit.
Moet binnenkort toch even naar de Volvo-sloop, dan zet ik hem op mijn to-do-lijstje en neem ik hem voor je mee (als ik er kan vinden...)
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
31 May 2013, 01:41
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31 May 2013, 01:44 door Nicolaas H.)
Misschien hoort het dan wel zo ...
Als daar geen stofkap hoort wat is het dan eigenlijk? Een aansluiting?
Mijn vorige stuurhuis had daar wel een stofkapje maar deze zat vast met twee boutjes zoals bij deze:
[Deze is wel van een andere auto trouwens maar het idee klopt aardig.]
De opening van mijn huidige stuurhuis heeft inwendig schroefdraad en drie ingeslagen/ingeboorde putjes waarvan me de functie onduidelijk is.
Wie kan bevestigen dat hier inderdaad een stofkapje hoort te zitten?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Niks aan de hand, je hebt een late versie TRW stuurhuis en die zijn zo:
http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...rs_trw.htm
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
1 June 2013, 00:26
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 June 2013, 00:28 door Nicolaas H.)
OK vals alarm dus Rob. Ik hoop niet dat je je al een ongeluk hebt gezocht op de sloop ... Ik heb die arme volvo245GLTturbo al z'n sloopauto's af laten zoeken naar deze fata morgana. Hij heeft zelfs foto's lopen maken voor mij. Excuses! Haha, ik hoop dat jullie er toch een beetje om kunnen lachen.
Blijft er toch een vraag; waar dient deze opening met inwendig schroefdraad dan voor? Dit stukje tekst begrijp ik niet goed:
The round casting at the front holds a black plastic locking plug for pre-tensioning the piston (rather than shims on CamGear versions 1-3), and at the bottom a pressed steel dome seals the shaft axial end.
Blijkbaar kan ik het zwarte deel eruit draaien en iets voor-spannen?
Wel goed om te lezen dat ik een stuurhuis van goede kwaliteit heb genomen.
Het uitlijnbedrijf waar ik de 240 gisteren opgehaald heb, vertelde me dat zijn ervaring is dat de stuurhuizen van de eerste bouwjaren 240 niet bekend staan om hun duurzaamheid ...
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Die zwarte dop zou ik geheel en al laten zitten, niet eens naar kijken. No user serviceable parts inside.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969