Topics: 5
Besten,
Ik wil graag de benzinedrukregelaar op mijn b200f (240 uit 1993) vervangen en daartoe moet de brandstofdruk van de rail af. Nu staat in mijn Haynes dat ik daartoe de zekeringen uit het kastje moet halen. Dus ik zekering 4 verwijderd, waarvan ook op het plaatje bij het kastje staat dat deze voor de pomp is. Ik heb ook zekering 6 verwijderd, wat weliswaar een reservezekering zou moeten zijn maar soms ook voor de pomp is. Ik heb ook de tankdop eraf geschroefd. Motor starten, maar na meer dan een halfuur is er nog steeds geen teken van stotteren of afslaan, dus volgens mij blijft hij gewoon benzine uit de tank gebruiken. Wie weet hoe ik de brandstofdruk goed eraf kan halen?!
Groeten, Daan
Topics: 289
als het contact af staat zal de druk na korte tijd toch wel zijn afgenomen? Wat jij doet is de auto juist laten werken.. Ik zou gewoon de minpool van de accu losleggen..
Mijn idee was om de motor zonder brandstofpomp te laten draaien om zo de benzine in de motor op te laten branden waarna hij vanzelf zou stoppen en dat daarmee de druk eraf zou zijn. Niet nodig/geen goede aanpak?
Topics: 52
Brandstofsysteem kan rustig een dag of twee druk houden Jambon. Je zou toch moeten proberen de pomp af te snijden van de elektriek en dan even laten lopen. Valt dan vanzelf stil als de druk weg is. Zonder druk kan ie nooit nie lopen nie.
Edit: heeft ie geen twee pompen? Er zijn auto's met een opvoerpomp in de tank en nog een voor de juiste druk. Als een van beide blijft draaien dan zal je voor stationair draaien misschien nog best genoeg druk hebben.
Zou best kunnen dat de auto twee pompen heeft, maar hoe kom ik daarachter en hoe zet ik ze allebei uit? Het gaat om een 240 polar uit 1993 met b200f. Bedankt!
Topics: 289
als je de leiding losmaakt zal er hoogstens enkele centiliters uitkomen, veel minder dan wachten tot ie de tank heeft leeggestookt.. zal niet zo zijn dat alles onder de benzine staat. Anders maak je de leiding toch los bij de opvoerpomp van de tank..?
Topics: 52
Opvoerpompje zit dan in de tank. En ja ik zou gewoon voorzichtig de benzine slang losmaken nadat de accu eruit is en de motor steenkoud. Maar hier wil iemand het netjes doen dus wie ben ik om dat dan anders te adviseren ;-).
Wel ff lappie erom heen. Je wil geen brandstof in je ogen.
Topics: 82
Haynes zit er wat deze truc betreft helegaar naast. Jammer dan. Ik heb de leiding gewoon losgehaald, er komt maar een paar cc benzine uit. Onder druk dat wel dus een lap is idd. een goed idee.
Een elegante methode zou zijn aan de vacuumslang vd drukregelaar te zuigen, daardoor opent de regelaar en wordt de druk gedumpt in de benzinetank (dat is nl. wat de drukregelaar doet, hij bepaalt de hoeveelheid benzine die retour gaat).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Ok mensen, bedankt, ik ga het maar gewoon proberen!