20 October 2012, 15:08
2 maanden na de aanschaf van mijn 244 GL neemt de hoofdpijn verder toe.
Ik dacht met wat laswerk en afstelwerk voorlopig klaar te zijn. Vandaag, tijdens de afsteldag van de Volvo Klassieker Vereniging bleek dat er wel wat meer aan de hand was, althans motorisch.
- Carburateur overleden, zal niet meer goed op benzine lopen (gas is ok)
- Groot compressieverlies op de 2 achterste cilinders. Blijkt niet aan zuigerveren te liggen. Waarschijnlijk kopppakking, waarmee direct de kop een revisie moet hebben.
De neiging was groot om bij vertrek van de afstelochtend, de wagen de plomp in te rijden. ?Maar ja krijg je weer water in je carburateur.
Advies is om maar even door te rijden zoals ie nu is en te bezien of er nog meer kosten aan zitten te komen.
Dat weet ik deels al: startmotor scheert soms over de krans en cardan geeft af en toe een bonk.
Vooralsnog ben ik niet van deze ochtend opgeknapt, maar wel veel wijzer geworden. En heel tof dat een vereniging als deze dit soort bijeenkomsten organiseert en van Svencar Dordrecht om de zaak hiervoor ter beschikking te stellen.
Ik denk dat ik maar vast ga uitkijken naar wat ik werkelijk wil als ik later groot ben: een 245 automaat met beheersbaar hoeveelheid werk eraan!
PS: oude auto's is als hobby toch nog een stuk leuker dan bushokjes slopen.. (-;
Wimme
Ik dacht met wat laswerk en afstelwerk voorlopig klaar te zijn. Vandaag, tijdens de afsteldag van de Volvo Klassieker Vereniging bleek dat er wel wat meer aan de hand was, althans motorisch.
- Carburateur overleden, zal niet meer goed op benzine lopen (gas is ok)
- Groot compressieverlies op de 2 achterste cilinders. Blijkt niet aan zuigerveren te liggen. Waarschijnlijk kopppakking, waarmee direct de kop een revisie moet hebben.
De neiging was groot om bij vertrek van de afstelochtend, de wagen de plomp in te rijden. ?Maar ja krijg je weer water in je carburateur.
Advies is om maar even door te rijden zoals ie nu is en te bezien of er nog meer kosten aan zitten te komen.
Dat weet ik deels al: startmotor scheert soms over de krans en cardan geeft af en toe een bonk.
Vooralsnog ben ik niet van deze ochtend opgeknapt, maar wel veel wijzer geworden. En heel tof dat een vereniging als deze dit soort bijeenkomsten organiseert en van Svencar Dordrecht om de zaak hiervoor ter beschikking te stellen.
Ik denk dat ik maar vast ga uitkijken naar wat ik werkelijk wil als ik later groot ben: een 245 automaat met beheersbaar hoeveelheid werk eraan!
PS: oude auto's is als hobby toch nog een stuk leuker dan bushokjes slopen.. (-;
Wimme