Topics: 9
Wie weet hoe je dit ding eenvoudig kan testen?
Kaasie waar ben je? enig idee?
Ik heb wel een foto, maar die kan ik alleen maar mailen
Johan
544 sport, Duett, Amazone 133GT, P1800E, P1800E, 1800ES, 242 Nordica, 245 gl, 262c Bertone two tone, 262c Bertone, 780c Bertone, 480 Turbo, C70 Cabriolet, C30,
Topics: 28
je moet eerst ff kijken of je spoel nog oke is in de onstekingsmodule.
de bruin en groene draad ff afkoppelen van de onstekingsmod. en door meten met de multi-meter.
dat zwarte kastje kan bijna niet stuk.
of je draden boom is kapot
dan is het een draad breuk ergens.
waar zit je kastje links of rechts in de motor ruim. (vanuit je stoel gezien).
als hij links zit is het een kleine draadboom die kan je vrij gemakkelijk volgen.
zit hij rechts tegen de ruitensproeiertank dan gaat de dubbele kabel (groen/bruin) , vanaf de onstekingsmod. , onder de voorkant van de motor door naar het zwarte kastje.
hier kan gemakkelijk een draadbreuk zitten , olie dampen/ouderdom zijn de pest.
ff speuren.
of wou je wat anders weten.????
je bedoelt dit kassie zeker
Heren bedankt,
Instrukties opgevolgd en kunnen uitsluiten dat dit de oorzaak is van het stotteren. Het electrische deel valt nu af.
Aan het brandstof deel en de kleppenwinkel kan ik niks vinden. Motor stottert op gas en benzine. Kleppen zijn gesteld. Ik heb nog geen compressietest gedaan. Er zou nog een klepbeschadiging kunnen zijn. Echter Co= 1,35%, dat is een hele nette waarde.
Luchtlekken op de inlaat zijn nu verdacht. O=10%. Ik heb na het vervangen van de O-ringen van de injectoren het inlaatspruitstuk gedemonteerd. Ga deze nu reinigen en opnieuw monteren.
Het moet een keer lukken.
Johan
544 sport, Duett, Amazone 133GT, P1800E, P1800E, 1800ES, 242 Nordica, 245 gl, 262c Bertone two tone, 262c Bertone, 780c Bertone, 480 Turbo, C70 Cabriolet, C30,
als de motor draait rommel eens aan de draden.
dan wil het best dat de motor weer gaat stotteren of afslaat.
de o-ringen van de injectors vervangen = ok
heb je ook de o-ringen van de injectorhouders vervangen. (de zwarte plastichouders waar de inj. ingedrukt worden).
ik kan me niet voorstellen dat het in een smerig spruitstuk kan zitten.
kijk of alle rubberslangen end. heel zijn dit is belangrijker.
meet /of laat meten wat je benzinedruk is van het hoofdsysteem en van je dempdruksysteem van je luchtmassa meter.
dan weet je als je benzinesysteem ok is.
als je benzine te kort heb of gas te kort dan gaat hij inhouden bij continue rijden en heeft hij geen kracht meer met optrekken.
valt er een bougie uit of hapert er 1 of 2 dan gaat je motor ook stotteren.
ik zou het zeker gaan zoeken in je elektrische circuit van je onsteking.
of in je auto bekabeling.
zet nog eens alles van je onstekingsdelen er nieuw op.
ik heb ook wel eens een nieuwe verdeelkap gehad die doorsloeg.
en ik heb eens een nieuwe rotor gezien die onderhuids was door geslagen en daardoor contact met de rotor-as maakte.
sluit zulke dingen eerst uit.
voordat je de kruk-as eruit gaat pakken om te zien waar de vonkies blijven.
het is zonde van je tijd om de gehele motor te gaan demonteren om nix.
Er waren ook een paar vacuumlekken. Motor hapert nu niet meer zo erg, maar loopt nog niet mooi rond. Twee uitlaatkleppen staan nog te ruim.
Ik zoek nog een uitlaatgas tester. Is dit wat of is het speelgoed. heeft iemand hier ervaring mee?
http://www.bccp.nl/shop2/enter.html?lang...et=d2.html
Johan
ik zou het zeker gaan zoeken in je elektrische circuit van je onsteking.
of in je auto bekabeling.
zet nog eens alles van je onstekingsdelen er nieuw op.
ik heb ook wel eens een nieuwe verdeelkap gehad die doorsloeg.
en ik heb eens een nieuwe rotor gezien die onderhuids was door geslagen en daardoor contact met de rotor-as maakte.
sluit zulke dingen eerst uit.
voordat je de kruk-as eruit gaat pakken om te zien waar de vonkies blijven.
het is zonde van je tijd om de gehele motor te gaan demonteren om nix.
Naast de vacuumlekken bleek de bobine af en toe door te slaan. toen dit erger werd kon je dit met de stoboscooplamp goed zien. Bobine nog een keer vervangen. Nu draait ie als een zonnetje.
Kaasie Bedankt !!!!
Johan
graag gedaan hoor
maar daar zijn we toch voor.
mee denken met de mede mens
en elkaar weer op weg helpen als er problemen zijn.
daarom is dit forum ook uniek.
er is altijd wel iemand die je kan helpen.
:wink:
|