Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
V70N 2.4T geartronic (2000)
Ff voorstellen hier op t thuisfront! Confusedmile:

Onze nieuwe daily:

De V70N is dus nu ongeveer bijna 4 weken in ons bezit en bevalt goed. Ik heb m gekocht met 136.000km. Pas ingereden dus. Heel groot verschil met onze 940 turbo qua comfort en rijbeleving, al rijdt de 940 turbo ook erg goed na een nieuwe cilinderkop en een gereviseerde turbo.

De V70N is een erg nette auto met de volgende uitrusting:

[Afbeelding: 20120910_182612.jpg]

-5 cilinder turbo met 2.400cc en 200PK
-17" Amaltea velgen (in matige staat, doch recht. Leuk voor de wintersloffen)
-geartronic
-volleder zwart
-cruise control
-DTSC
-HU-603
-family-line, dus opklapbare zittingen in de achterbank en elektrische kindersloten
-originele geïntegreerde autotelefoon met hoorn
-inmiddels Parrot MKi9000 bluetooth carkit professioneel laten inbouwen,
-Actieve Brodit houder netjes in laten bouwen voor de smartphone,
-rolgordijntjes voor de achterramen laten monteren voor de baby,
-flexibel 'hondengaas',
-afdek rolhoes bagageruimte,
-afneembare Volvo trekhaak (helaas zijn de sleutels kwijt! Wie heeft tips??)

Auto is in 2008 door de vorige eigenaar vanuit België geïmporteerd. De auto is volgens alles altijd als tweede auto gebruikt. Dat is ook te zien. Zelf geen tot weinig steenslag en zo te zien nooit over gespoten. Eerste voorruit zit er ook nog in en ook die is vrijwel ongeschonden.

Direct na het ophalen is de auto aan een grondige check onderworpen. Uiteraard ook volledig uitgelezen. Daar kwam het volgende uit:
- onderhoud is gedaan, maar kon beter. We zijn precies op tijd.
- turbodrukregelaar bij aankoop defect. Hield de druk niet vast. Slechts 0,2Bar i.p.v. 0,4
- Magneti Marelli gasklephuis is al eens vervangen maar geeft nu hoogstwaarschijnlijk de storing "motor management service vereist" bij volgas / kickdown. Verder presteert de auto prima, valt niets op aan te merken.
- zwarte aanslag in de motor geconstateerd vanwege de korte stukken en matige olie of te laat verwisselen van olie. Gelukkig loopt de motor nog steeds als een zonnetje. De motor is 2x volledig gespoeld met 3 flessen Fortà en daarna Fortà engine treatment. Vervolgens 0W50 erin en over 2000km weer flushen en verversen.
- carterventilatie zat potdicht. En ook allerlei leidingen en slangen vol olie en drap. Is nu geheel gereinigd en de carterventilatiebox is uiteraard vernieuwd.
- turbocompressor is in top conditie. Normale speling zoals dat hoort.
- automaat schakelt zeer soepel. Bij heel rustig rijden maar ook onder hoge belasting. Eerste software zit er nog in want hij ontkoppelt bij het verkeerslicht. Moet wel nu geflushed worden natuurlijk.
- zelf dimmende binnenspiegel begint wat te 'lopen'
- complete uitlaat vanaf de kat moet vervangen worden binnen nu en een half jaar
- zomerbanden zijn kaal. De winterbanden gaan er straks op en volgend jaar misschien een setje donkere Thor velgen met banden. Zou m niet misstaan.
- af en toe maakt de voortrein wat kloppend lawaai ergens. Waarschijnlijk bovenin de veerpoten voorin. Vooral bij scherp sturen en dan de oprit af rijden,
- knipperlicht lamphouder afgebroken en in de lamp gevallen. Lamp is nog wat vochtig. Lamhouder is vervangen. Nu hopen dat de koplampunit weer snel droog is en blijft.
- aircocompressor is vorig jaar vervangen
- remolie leek net water. Waarschijnlijk nooit vervangen. Nu nieuwe er in. Remt als de beste.
- schijven achter zullen volgend jaar aan de beurt zijn voor vervanging,
- deurvanger rechts achter maakt een droog geluid en voelt ook zwaar aan bij openen en dicht doen van het portier. Iemand enig idee? Vervangen?

Al met al vind ik het persoonlijk een prima koop. Er is wel wat werk aan maar dat is allemaal redelijk te overzien. Ik hield even mijn hart vast bij het zien van de zwarte aanslag in de motor, maar ik heb er nu alle vertrouwen in dat dit, met korte wissels en goede olie is op te lossen.

Ik overweeg er LPi met een klepsmering in te laten bouwen. Heel graag jullie adviezen, tips en vooral ervaringen wat dat betreft.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Gave auto, alhoewel ik de 945 stiekem toffer vind...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ff voorstellen; V50 D5 geartronic in Maple Red TheSaint77 5 4.388 21 May 2013, 13:21
Laatste bericht: Stevves

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: