Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ik mis hem
Nou, na de verkoop van mijn 240 GLE een V50 diesel gekocht. 2 liter, Momentum, ECC, cruise control,grijs enz.
Nu een maand of 8 later..... Geweldige reisauto etc., maar het is geen porum. Ik heb er niks mee, weinig karakter, weinig gevoel....paar honderd euro erin gestopt voor onderhoud ( dynamo, airo vullen, filters etc.) maar ik wil graag terug naar een twee serie. De V50 wordt verkocht met 295.000 op de teller
Ondertussen alvast een kleine wagen aangekocht, een Lancia Ypsilon Elefantino Rosso in het groen, 1999. Leuke motor 1240 cc 85 pk's, lekker zelf aan sleutelen, dempers, thermostaat, distributiesetje, waterpomp.
Omdat we willen overstappen op twee auto's ipv een V50 ben ik een beetje aan het rondneuzen naar een belastingvrije twee serie. Vrouwlief wil graag een station, maar een mooie kofferbak kan ook wat mij betreft.( De hond wil liever een station ). Gas zou fijn zijn, maar ik heb er verder geen ervaring mee en weet niet van de hoed en de rand wat dat betreft en wat geschikt is op de diverse motoren.
De auto zal dienst doen als tweede auto, ook in de winter af en toe. Gebruikssporen vind ik prettig maar karroseriewerk liever niet. Ik kan niet lassen en uitbesteden is vaak prijzig. M.a.w. ik zoek dus iets. Een Turbo overstijgt waarschijnlijk mijn budget ( budget is zo'n beetje de verkoopprijs van de V50 minus 1.000 - 1.500 euro ). Een GLT ? Ik weet het nog niet en de valkuilen ken ik ook nog niet zo goed.
Woon in Geleen ( Limburg ) maar voor een goeie rij ik graag een stukje.
Als iemand iets weet dan hoor ik dat graag. Ik ben nog nergens wezen kijken, maar van een liefhebber voor een liefhebber en een eerlijke auto dat zou het mooiste zijn natuurlijk.
O ja, stuurbekrachtiging is wenselijk.
//Jos
Antwoord
Wow! Ik ben wel blij met je postje. Ik heb een 240 en kijk stiekum wel's naar advertenties van
iets moderners. Twijfel dan of het wel zou bevallen. Door jou waardeer ik m'n eigen wagen des
te meer. Ik rij niet veel km's meer, amper 12.000 per jaar maar als het er meer zouden zijn zou
ik het serieus overwegen. Nu blijf ik maar, ook dankzij jou, bij m'n 240. Dankjewel! Ik wil graag
met je meezoeken naar een belastingvrije 240, gas is altijd goed, station mischien sedan.
Antwoord
Hou hem maar in ere.
Dan zoek maar eens met me mee. De V50 inruilen bij de handel verdient niet mijn voorkeur.
Antwoord
Ik kan dat gevoel alleen maar delen alleen heb ik het precies andersom gedaan! Van een 2009 V70 2.5t full options (lease) naar een 240 Super Polar overgestapt in maart en nog geen seconde spijt gehad. Inderdaad veel meer beleving! Succes in ieder geval!
Antwoord
Even een update. V50 is nog niet verkocht dus geduld opbrengen Smile
Antwoord
Heb je 'm al te koop gezet op http://www.volvo-forum.nl ?
Prijs en foto erbij want anders halen de mods 'm er subiet weer uit :-)
Voor elke dag: Blackbird 245GLE MY1993 - http://www.volvo-forum.nl - het forum voor álle Volvo liefhebbers
Antwoord
zal ik doen Ben. Dank je.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)