Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even een voorstel rondje!
#11
@Frox, Ook bedankt hÃ. Yep! die Fiat is echt een wijs wagentje! Kneiterhard van onder tot boven, geen originele kleur, van oorsprong wastie wit. In Italië gespoten wat zeer fraai gedaan is. Het interieur is ook 100% er zit alleen geen originele bekleding meer in. Nu zit er een te kinky kleursteling in. Zijn dan wel hoezen maar toch! Wil eigenlijk de originele zwarte hoezen erin hebben. Dit tot tegebstelling wat veel mensen zeggen..... 'mooi interieurtje zeg!'.
Gewoon leuk, 4-bak dubbelclutchen, 18pk en altijd glimlachende mensen als ze dit gebakkie zien rijden.

Voor de rest weinig meegemaakt met de 745..... of is het 740? Wie kan mij dit vraagstuk helpen oplossen? wanneer is het nu een 745? Kweet het echt niet. Ik dacht dat 745 de stationvariant was, dat blijkt niet zo te zijn wabt een collega heeft een 245GL gekocht (sweet dreams!) en da's toch echt wel een dikke vierdeurs-tank!

Hierbij even een plaatje van mijn 230V motorverwarming, zijknipperts en de schakelaar die de spiegels en de achterruitverwarming gaan bedienen.

[IMG][Afbeelding: Foto-R8SBLBRF-D.jpg][/IMG]

U ziet het, het is weer fraai! Overigens kom ik er gisteren achter dat ik geen Nokia 3310 heb..... maar een e.o.a. Samsung koelkast uit het jaar 'kruik'. Acht tding doet het goed en ik ben er gelukkig mee want je kan ermee bellen, wel zo handig.....

Dan de uitlaateindstukken, ik dacht er even Simons look aan te geven, echter dit vind ik te 'Sjaak' daarom denk ik dat ik het maar houd bij ÃÃn wat grotere diameter op het einde. En de keuze ook hierin is beperkt.....

[IMG][Afbeelding: Foto-YWLW6GA7-D.jpg][/IMG]

Wat stukken op het hulpbankje gezet, wel handig al die bochten! Zit te dubben tussen die 'enkelwandige' of die 'dubbelwandige'.


[IMG][Afbeelding: Foto-FSHTJPBU-D.jpg][/IMG]

Eerlijk gezegd vind ik die dubbelwandige te 'Sjaak' voor deze auto en ik wil absoluut niet geassocieerd worden met knulletjes met van die van grote kleppetten op hun bolletje. Een dikke uitlaatpuf onder hun wagonnetje hebben en er steevast een blondine bij hebben zitten met zo'n gouden naamplaatje om d'r nek. Nee da's niets voor mij, daarom wordt het denk ik die iets dikkere en enkelwandige pufpijp, die linkse dus!
Maar dat later, eerst een die verwarmbare spiegels aansluiten want de eerste nachtvorst is al weer een feit in ons landje.
Antwoord
#12
Het laatste cijfer is inderdaad een de positie van het aantal deuren. Missschien heeft je collega een hele gote benzineklep?
Antwoord
#13
Een 745 bestaat niet. Het zijn allemaal 740 's. Estate of sedan.
245 bestaat tot ik meen begin jaren 80...daarna is het allemaal 240 geworden.
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
#14
@DopeDouwer, gnagnagna,

@volvosvenska, ik wil met je meegaan hoor maar in de geboorteacte van Volvo middels TIE zie ik dat mijn Volvo onder 'type' 745 heet..... (dat zie ik net overigens na bestudering van de gegevens).
Ach het maakt ook niet zo uit. 'Trijd immers voortreffelijk en dat zal met een sedan ook wel zo zijn schat ik zo in.
Antwoord
#15
745, 945, 855... officieuze typeaanduidingen door degenen die de 245 nog hebben meegemaakt.. wel geinig om een dergelijk embleem te maken.. voor diezelfde verstokte type-aanduider.. ;-)

..ff zagen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#16
7 staat alleen voor de serie 4 voor het aantal cilinders en 5 voor het aantal deuren daarom is het bij een sedan een 4 dus 744.
Netzo als bij 850 bv een 854 8 serie 5 aantal cilinders 4 deuren heel simpel eigenlijk.
Dit zit ook verwerkt in je chassisnummer.
Antwoord
#17
Op het chassis nummer ok. Maar heb nog nooit 745/744 of 854/855 achter op een 7 of 8 serie zien staan. Daar zijn ze begin jaren 80 vanaf gestapt wat ik me kan herinneren.
Ach is ook niet zo belangrijk allemaal ;-)!
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
#18
Ja dat is waar ze staan niet meer op de klep maar de dealers gebruikten nog wel de typeaanduidingen voor station 745 sedan 744.
Maar stond idd niet meer achterop dat klopt.
Antwoord
#19
@Jambon, Volvo240 & volvosvenska, ik ben ontroerd. Het is me duidelijk geworden. Thanks.

Net nog even een rondje schuur gedaan, gewoon om de tijd wat te doden en eens e.e.a. te bekijken wat ik al jaren heb liggen..... mooie jaren 50, 60 verstralers, rond en rechthoekig. Div. Lucas spul met gele en witte glazen. Ook nog een setje originele Hella breedtestralers gevonden. Totaal nieuw! incl. van die kunstof kappen die je erop kan klikken/schuiven ter bescherming van het glas, lekker jaren 80. En laat ik nu net een jaren 80 ligadoos hebben! Misschien dat ik dit ook op het 'to do' lijstje zet. Ook zag ik afgelopen vrijdag dat mijn olievuldop iets zweet, en wel zo erg dat de wind van de koelfan mijn schutbord lekker vettig maakt..... goen antiroest middel overigens! Oorzaak is de rubber afdichtring denk ik, 'Tding gelijk maar besteld.
Klussen die ik z.s.m. nog wil uitvoeren;
- Remankerplaat rechts vervangen
- Verwarmbare spiegels aansluiten
- Achterruit verwarming maken, nu worden twee draden schoon..... op/om de rest blijft condens zitten
- Parafan scoren, evt. spuiten en monteren met een nieuwe raamlijst van parafan/voorruit
- Preventief alles tectyleren

En nog veel meer maar alles op zijn tijd! gewoon op tgemakkie, sigaartje erbij, koppie koffie en een biertje bij 'job done'. Daarna lekker douchen, rood wijntje, blokje kaas en dromen over een roestvrije auto 740. Strak in de lak en technisch 100% -zucht- wa'stmaar zo'n (oktober)feest.

Nu ben ik absoluut voor grondig en goed, echter met mijn basis (op sommige punten dan) ga ik deze 745 niet duur laten tectyleren. Daar zit simpelweg nog teveel rottigheid aan en dat gaan we niet verpakken onder een laagje tectyll. No way. Echter wil ik er wel voor zorgen dat de roest stopt. Dus ik zoek een middel wat dit doet. En ja ik kan Fertan of andere chemische roestomzetters. Dit bedoel ik niet. Gewoon iets 'goedkoops'. Heb ooit (maar kan het helaas nevernergens meer vinden) gelezen dat iemand met oude afgewerkte olie , en dan niet van die synthetische olie, aangelengd met molykotevet een mengsel brouwde. Hij had een verhouding, maakte het warm en vernevelde dat in holle delen en spoot het op de onderkant. Puur ter preventie en ter voorkoming dat roest verder ging. Dit was een zeer goed middel voor deze functie! zo zei hij, wie weet meer?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar is mijn voorstel-topic? Doeke Dobma 4 2.514 10 November 2011, 09:38
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: