Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Maten nippels en slangen?
Ik heb de afspraak voor de APK voor volgende week gemaakt.....en nu maar hopen dat het schoonmaken van de klauwen voldoende is om er nog een jaartje mee door te kunnen.......... :oops:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Dus er is niemand hier die een goed fotootje van een 240-remslang voor me kan maken?? :twisted:

Of anderzijds de maten doorgeven?

Gr :oops:
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
thuur schreef:Dus er is niemand hier die een goed fotootje van een 240-remslang voor me kan maken?? :twisted:

Hallo Thuur,

in je eerste bericht spreek je over remleidingen en daarna over remslangen.Om misverstanden te voorkomen: het gaat dus om de rubberen remslangen?

ik wil best een foto van een remslang voor je maken maar je hebt daar volgens mij weinig aan,omdat je vanaf een foto de maat niet kunt afmeten
De remslangen zijn volgens mij van alle bouwjaren hetzelfde .
Ik ben zelf helaas niet in het bezit van een onderdelencatalogus of cd maar waarschijnlijk heeft iemand anders hier die wel in bezit en kan die je uitsluitsel geven of mijn vermoeden klopt.
Antwoord
jos schreef:
thuur schreef:Dus er is niemand hier die een goed fotootje van een 240-remslang voor me kan maken?? :twisted:

Hallo Thuur,

in je eerste bericht spreek je over remleidingen en daarna over remslangen.Om misverstanden te voorkomen: het gaat dus om de rubberen remslangen?

Ja, klopt!

Citaat:ik wil best een foto van een remslang voor je maken maar je hebt daar volgens mij weinig aan,omdat je vanaf een foto de maat niet kunt afmeten
De remslangen zijn volgens mij van alle bouwjaren hetzelfde .
Ik ben zelf helaas niet in het bezit van een onderdelencatalogus of cd maar waarschijnlijk heeft iemand anders hier die wel in bezit en kan die je uitsluitsel geven of mijn vermoeden klopt.

Een foto met een meetlat erbij of even met de schuifmaat vermelden welke kant van de nippels hoeveel mm is etc. bedoel ik Wink

Bedankt voor de nuance Idea

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Volgens gegevens die ik op het internet zag zijn er toch 2 types met verschillende lengte maar met dezelfde diameter.

De eerste bouwjaren is er ook een remslang met een lengte van 330 mm. in omloop.
Vanaf 1979 hebben ze allemaal een lengte van 315 mm.
Antwoord
Bij mij zaten de nippels los, maar de remmen muurvast Big Grin

De APK man vroeg of ik na montage al een paar keer stevig geremd had...

Nou.. Eigenlijk het hele verhaal vertellen.. Ik kocht de GT en die had enkele jaren stil gestaan. Vervolgens ga ik ermee rijden. Trekt het ding nogal tijdens het remmen in het stuur. Remvloeistof vervangen, ontluchten, remmen gangbaar maken, opnieuw proberen. Weer scheeftrekken. De APK man merkte al op dat er wel een rem vast zou zitten omdat ie een blauwe schijf zag. Dus ik weer terug. Remmen gangbaar maken, nieuwe blokken monteren en weer op weg naar de APK. Ik vond de symptonen maar raar. Als je kracht zette op het pedaal, dan schoot opeens het pedaal naar de bodem. Dus ik begon een lekke hoofdremcilinder te vermoeden. Goed... Ik weer naar de APK. Man vraagt na de eerste test of ik al een paar keer stevig getest had. Links voor en links achter bleven een beetje achter. En dat kan dus niet bij een triangelgescheiden remsysteem ! Geen lekke remcilinder, geen bellen in de vloeistof. Dus ik neem de auto mee, trek op een achterafweggetje een paar keer flink door en rem tot bijna stilstand. Kom ik weer bij de garage aan, komen ze allemaal naar buiten rennen. De monteur maakte al aanstalten om een brandblusser te gaan halen. Een vreselijke stank en 4 rookkolommen uit de wielen. Nog een keer op de remmentestbank, geen verschil meer (maar ook erg weinig remkracht meer...)

De remmen bleven dus vastplakken. Scandcar gebeld, 4 gereviseerde klauwen eronder en APK okee. Zo leer je nog eens wat.. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Nieuwe exemplaren zijn niet eens zo heel schrikbarend duur. Ongeveer 125 voor de voorkant en 100 euro voor de achterkant per stuk. En die zien er helemaal gaaf uit !

Overigens kan je de leidingen zelf maken met een speciaal apparaatje. Je kan ze ook op maat bestellen. Dan zitten ze al voorgebogen in een zakje.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)