20 July 2012, 17:43
Na een vrij lange tijd van af en toe meelezen, nu maar weer eens een topicje plaatsen.
Ik ben bezig mijn 145 van een andere motor te voorzien.
De swap is al gebeurd (motor had jaaaaaren stilgestaan in een belgische 142, heeft nog wel een keer gelopen bij mij)
Toen ik de motor geplaats had, bleek dat hij niet wilde starten.
Na wat proberen en tobben kwam ik tot de conclusie dat cilinder 2 een compressie had van nog geen 2 bar, terwijl de rest rond de 10 bar hangt.
Omdat de kleppen van cilinder 2 bleven hangen (in eerste instantie) toen ik de motor gestart had (nog in de belg)verdacht ik de kleppen van niet goed sluiten.
Simpelste manier om dit op te lossen: kop van oude motor erop.
toen ik de kop van de oude motor eraf had zag ik dit
![[Afbeelding: DSCF4543.jpg]](http://i153.photobucket.com/albums/s223/petervolvo/divers/DSCF4543.jpg)
![[Afbeelding: DSCF4545.jpg]](http://i153.photobucket.com/albums/s223/petervolvo/divers/DSCF4545.jpg)
Is dit inderdaad een gesmolten zuiger en waardoor kan het ontstaan zijn?
Kan ik de kop die hier van af gekomen is op de andere motor plakken?
dit is trouwens de kop
![[Afbeelding: DSCF4548.jpg]](http://i153.photobucket.com/albums/s223/petervolvo/divers/DSCF4548.jpg)
en dit is de andere motor
Ik ben bezig mijn 145 van een andere motor te voorzien.
De swap is al gebeurd (motor had jaaaaaren stilgestaan in een belgische 142, heeft nog wel een keer gelopen bij mij)
Toen ik de motor geplaats had, bleek dat hij niet wilde starten.
Na wat proberen en tobben kwam ik tot de conclusie dat cilinder 2 een compressie had van nog geen 2 bar, terwijl de rest rond de 10 bar hangt.
Omdat de kleppen van cilinder 2 bleven hangen (in eerste instantie) toen ik de motor gestart had (nog in de belg)verdacht ik de kleppen van niet goed sluiten.
Simpelste manier om dit op te lossen: kop van oude motor erop.
toen ik de kop van de oude motor eraf had zag ik dit
![[Afbeelding: DSCF4542.jpg]](http://i153.photobucket.com/albums/s223/petervolvo/divers/DSCF4542.jpg)
![[Afbeelding: DSCF4543.jpg]](http://i153.photobucket.com/albums/s223/petervolvo/divers/DSCF4543.jpg)
![[Afbeelding: DSCF4545.jpg]](http://i153.photobucket.com/albums/s223/petervolvo/divers/DSCF4545.jpg)
Is dit inderdaad een gesmolten zuiger en waardoor kan het ontstaan zijn?
Kan ik de kop die hier van af gekomen is op de andere motor plakken?
dit is trouwens de kop
![[Afbeelding: DSCF4548.jpg]](http://i153.photobucket.com/albums/s223/petervolvo/divers/DSCF4548.jpg)
en dit is de andere motor
![[Afbeelding: DSCF4546.jpg]](http://i153.photobucket.com/albums/s223/petervolvo/divers/DSCF4546.jpg)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986