Berichten: 44
Topics: 6
Lid sinds: Feb 2009
19 February 2012, 21:12
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 February 2012, 21:20 door Elsje.)
Ik heb eindelijk mijn turbo weer uit de stalling gehaald. En ga nu weer aan de slag. Eerst stuurhuis, portierscharnieren, achterklepslot, ruitenwissermotor en dan APK en weer van de schorsing af. Als hij weer rijdt ga ik stukje bij beetje wat laswerk doen.
Ik heb lekkage bij de stofhoezen aan het stuurhuis en te veel stuurspelling wat mij betreft. Dus ik wil of het stuurhuis laten reviseren of een ruilstuurhuis halen. Wat kan ik het beste doen?
Mijn turbo is van 83 dus ik heb zeer waarschijnlijk een camgear.
Berichten: 44
Topics: 6
Lid sinds: Feb 2009
Ik zal kijken of ik een camgear ruilhuis kan bemachtigen.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
kun je toch een exemplaar uit een Polar gebruiken? worden er zat gesloopt..
Berichten: 44
Topics: 6
Lid sinds: Feb 2009
Dat zou kunnen maar ik vraag me af of een stuurhuis uit een polar met 4-5 ton op de teller een verbetering is. Ik wil niet alleen een lekvrij maar ook spelingvrij stuurhuis. En ik meen dat de 240's na 1985 een ander type stuurhuis hebben
Berichten: 44
Topics: 6
Lid sinds: Feb 2009
Ik heb intussen een ander stuurhuis gemonteerd Hetzelfde type camgear als ik had. Speling en lekkage zijn verleden tijd.
Dit stuurhuis heeft iets raars. Soms bekrachtigt hij niet of niet voldoende. Als ik dan beetje stuur links/rechts komt de bekrachtiging op gegeven moment terug. De pomp werkte met het oude stuurhuis wel. Ik heb het stuurhuis 2x gespoeld.
Wat zou dit kunnen zijn?
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Gevoeligheid van de 'draaisensor' onderin het stuurhuis zal net mis zijn. Of de pompdruk is net te laag. Afstelling is mogelijk met CAM huizen, maar vereist erg veel speciaal gereedschap etc.
Volvo handboek TP30001-3 bevat de hele procedure.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 44
Topics: 6
Lid sinds: Feb 2009
Zou het kunnen zijn dat de pompdruk bij mijn oude stuurhuis voldoende was en nu niet meer? Makkelijkste is even een andere pomp monteren. Als er iets met het stuurhuis is kan ik beter op zoek naar een andere denk ik zo