Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Aangezien hier de kennis te vinden is over een 244, ook van mij uit een vraagje. Is de carterpan van een 244 DL benzine automaat uit 1976 zo eronder uit te halen of moet eerst de motor gelicht worden ? Kennisje van me heeft zo'n ding gekocht waar waarschijnlijk een drijfstanglager uit ligt. Wil dus even kijken wat er aan de hand is, voordat die beste man dadelijk met echt dure (lees onnodige) kosten zit.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Volgens mij de motor iets optakelen zodat de carterpan langs de oliepomp kan.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Als ik de plaatjes van de laatste bekijk, zou ik zeggen: motor iets liften en stuurhuis laten zakken of denk ik nu te makkelijk ?
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
We zijn dus eventueel ook nog op zoek naar zo'n goedlopend blokje voor zo'n ding, heeft of weet er nog iemand iets te liggen ?
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Dirk342 schreef:Als ik de plaatjes van de laatste bekijk, zou ik zeggen: motor iets liften en stuurhuis laten zakken of denk ik nu te makkelijk ?
De traverse onder het blok door zit wel vlakbij de carterpan. Je hebt heel wat ruimte nodig om bij alle boutjes te kunnen en vooral om met de pan langs de uitstekende oliepomp te kunnen.
Ik heb ooit mijn hele motor verwijderd en dat valt goed te doen.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Klopt het als ik zeg dat dit motortje de opvolger is van de bekende B20 blokken die in de Amazon en 140 serie werden gebruikt ?
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 11.645
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Dirk342 schreef:Klopt het als ik zeg dat dit motortje de opvolger is van de bekende B20 blokken die in de Amazon en 140 serie werden gebruikt ?
yep, en als ik daar de pomp uit wil hebben volstaat het iig wel om hem in de auto te liften tot ie het schutbord raakt, en dan kan de pan net langs dat lompe stuk voorasbalk en vevolgens kijk je tegen de pomp.. trucje heb ik op straat gedaan...
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Denk dat het voor die jongen handiger is om een compleet lopend motortje te vinden en die om te hangen en daarna eens even te gaan kijken wat er nu precies loos is met het oude blok. Dan loopt tie ook het snelste weer. Dus als iemand een motortje heeft / weet van zo'n ding hoor ik het graag. Ik zal 'm er tenslotte toch in moeten hangen.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983