6 February 2012, 20:02
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 February 2012, 20:21 door volvo142.)
Beste mensen,
Na dat ik mijn onderblok heb opgegeven heb ik, misschien wat overhaast, een tweedehands onderblok gekocht. Het blok heeft 150.000 gelopen en zag er op het oog prima uit.
Een vriend van me die me gaat helpen met het inbouwen heeft echter zijn bedenkingen uitgesproken en die wil ik graag et jullie delen.
Hij zegt er zitten geen groeven meer in de cilinders en dat veroorzaakt problemen omdat de olie dan niet weg kan en dus gaat verbranden. Ik heb daar ook naar gevraagd bij de garage waar ik het blok kocht. De garagehouder zei echter dat elk B20 blok na ongeveer 40.000 geen groeven meer vertoond. Ik heb dat geloofd en zag dus geen probleem hierin. Een blok zou immers ongeveer 300.000 mee moeten kunnen. Wat denken jullie daarvan?
Tweede bedenking van mijn vriend is dat het blok waarschijnlijk al meer dan tien jaar stil staat. Een indicatie daarvan is dat er 1999 op het oliefilter staat. Had ik niet gezien… Daarnaast zit er op het vliegwiel veel roestaanslag en dat zou er volgens hem op wijzen dat het blok in een vochtige ruimte heeft gelegen. Als laatste is er ook roest aanslag te zien op de plekken waar de zuigers stil hebben gestaan.
Volgens hem is het zo dat als een blok zo lang stil staat de kans groot is dat de zuigerveren vast zitten. Met alle gevolgen van dien.
Het is al een keer helemaal mis gegaan en ik heb al zoooo veel geld uitgegeven aan deze auto. Ik weet nou niet zo goed wat ik moet doen. Hebben jullie suggesties? Is het waar wat hij zegt of hebben jullie andere ideeën hierover?
Na dat ik mijn onderblok heb opgegeven heb ik, misschien wat overhaast, een tweedehands onderblok gekocht. Het blok heeft 150.000 gelopen en zag er op het oog prima uit.
Een vriend van me die me gaat helpen met het inbouwen heeft echter zijn bedenkingen uitgesproken en die wil ik graag et jullie delen.
Hij zegt er zitten geen groeven meer in de cilinders en dat veroorzaakt problemen omdat de olie dan niet weg kan en dus gaat verbranden. Ik heb daar ook naar gevraagd bij de garage waar ik het blok kocht. De garagehouder zei echter dat elk B20 blok na ongeveer 40.000 geen groeven meer vertoond. Ik heb dat geloofd en zag dus geen probleem hierin. Een blok zou immers ongeveer 300.000 mee moeten kunnen. Wat denken jullie daarvan?
Tweede bedenking van mijn vriend is dat het blok waarschijnlijk al meer dan tien jaar stil staat. Een indicatie daarvan is dat er 1999 op het oliefilter staat. Had ik niet gezien… Daarnaast zit er op het vliegwiel veel roestaanslag en dat zou er volgens hem op wijzen dat het blok in een vochtige ruimte heeft gelegen. Als laatste is er ook roest aanslag te zien op de plekken waar de zuigers stil hebben gestaan.
Volgens hem is het zo dat als een blok zo lang stil staat de kans groot is dat de zuigerveren vast zitten. Met alle gevolgen van dien.
Het is al een keer helemaal mis gegaan en ik heb al zoooo veel geld uitgegeven aan deze auto. Ik weet nou niet zo goed wat ik moet doen. Hebben jullie suggesties? Is het waar wat hij zegt of hebben jullie andere ideeën hierover?