16 August 2011, 10:43
Betreft:245L,1976,geel,B21A,BW55.
Op de een of andere wijze komt er (veel) water binnen, vooral als de auto langere tijd stilstaat. De vloer aan de bestuurderszijde staat letterlijk onder water. 2 weken op vakantie geweest, teruggekomen en toen was het raak. Ik heb wel van die mooie grijze kunststof voetbakken, maar mijn mooie nieuwe vloertje wat ik er zo onzichtbaar ingelast heb gaat zo wel naar de @@XX@@...
De vooruit-binnenzijde en het dashboard zijn nooit nat.
De bekleding van de portier heb ik al enkele maanden geleden eraf gehaald, de onderzijde liet los van de portier omdat het board verrot was. Aan dat board repareren ben ik nog niet toegekomen, dus dat geeft mij een prachtige inkijk in mijn solide deur. De portierrubbers zien er redelijk uit, niet gescheurd en nog redelijk flex. Het rubber waar het raam langsschuift is totáál uitgehard, maar bovenal te kort (?) en breek je zo af.
(Dit rubber zit in zo'n mooi chromenlijstje).
Maar, een vriend van mij heeft dit euvel ook en geen inwatering... Zou dat komen doordat de bekleding eraf is ? Heeft de bekleding zÃlf ook een afwaterende functie ? Is dát de reden dat er tussen board en deur vettig papier en plastic zat ? Of was dat tóch een beun-oplossing van een vorige eigenaar. Tijdens het rijden door flinke regenbuien zie ik niet noemenswaardig veel water binnenkomen, slechts spatjes, welke waarschijnlijk mooi door de afwateringsgaten onder in de deur verdwijnen.
Nu ik dit zo opschrijf lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing om de chromen lijstjes voorzichtig open te buigen, het oude rubber te verwijderen en nieuw te monteren, dan kijken of het probleem er nog steeds is. Zijn deze profielen op de rol of op maat te verkrijgen ?
En zo ja, wie weet een adres ?
Op de een of andere wijze komt er (veel) water binnen, vooral als de auto langere tijd stilstaat. De vloer aan de bestuurderszijde staat letterlijk onder water. 2 weken op vakantie geweest, teruggekomen en toen was het raak. Ik heb wel van die mooie grijze kunststof voetbakken, maar mijn mooie nieuwe vloertje wat ik er zo onzichtbaar ingelast heb gaat zo wel naar de @@XX@@...
De vooruit-binnenzijde en het dashboard zijn nooit nat.
De bekleding van de portier heb ik al enkele maanden geleden eraf gehaald, de onderzijde liet los van de portier omdat het board verrot was. Aan dat board repareren ben ik nog niet toegekomen, dus dat geeft mij een prachtige inkijk in mijn solide deur. De portierrubbers zien er redelijk uit, niet gescheurd en nog redelijk flex. Het rubber waar het raam langsschuift is totáál uitgehard, maar bovenal te kort (?) en breek je zo af.
(Dit rubber zit in zo'n mooi chromenlijstje).
Maar, een vriend van mij heeft dit euvel ook en geen inwatering... Zou dat komen doordat de bekleding eraf is ? Heeft de bekleding zÃlf ook een afwaterende functie ? Is dát de reden dat er tussen board en deur vettig papier en plastic zat ? Of was dat tóch een beun-oplossing van een vorige eigenaar. Tijdens het rijden door flinke regenbuien zie ik niet noemenswaardig veel water binnenkomen, slechts spatjes, welke waarschijnlijk mooi door de afwateringsgaten onder in de deur verdwijnen.
Nu ik dit zo opschrijf lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing om de chromen lijstjes voorzichtig open te buigen, het oude rubber te verwijderen en nieuw te monteren, dan kijken of het probleem er nog steeds is. Zijn deze profielen op de rol of op maat te verkrijgen ?
En zo ja, wie weet een adres ?