3 July 2011, 17:42
Beste forummers,
Mijn 144 heeft een nare kwaal die erin is gekomen na het plaatsen van een nieuwe carburateur; het gas blijft hangen. Als je het gas heel kort maar vrij heftig intrapt zakt het toerental vaak wel weer terug.
Ik dacht dat dit misschien kwam door valse lucht, dus heb alle pakkingen ingesmeerd met vloeibare pakking. Om de effectiviteit te testen heb ik bij draaiende motor remmenreiniger op alle verbindingen tussen carburateur en het inlaatspruitstuk gespoten. Daarbij veranderde het toerental niet. Toen ik vervolgens echter gas gaf was het probleem er nog steeds.
De carburateur is nieuw, dus zou niet vervuild mogen zijn. Desondanks heb ik deze gereinigd. Dit mocht ook niet baten.
De gas-stangen constructie loopt soepel en spring netjes terug als je gas loslaat.
Hoe kan dit komen (dat het gas blijft hangen)?
Mijn 144 heeft een nare kwaal die erin is gekomen na het plaatsen van een nieuwe carburateur; het gas blijft hangen. Als je het gas heel kort maar vrij heftig intrapt zakt het toerental vaak wel weer terug.
Ik dacht dat dit misschien kwam door valse lucht, dus heb alle pakkingen ingesmeerd met vloeibare pakking. Om de effectiviteit te testen heb ik bij draaiende motor remmenreiniger op alle verbindingen tussen carburateur en het inlaatspruitstuk gespoten. Daarbij veranderde het toerental niet. Toen ik vervolgens echter gas gaf was het probleem er nog steeds.
De carburateur is nieuw, dus zou niet vervuild mogen zijn. Desondanks heb ik deze gereinigd. Dit mocht ook niet baten.
De gas-stangen constructie loopt soepel en spring netjes terug als je gas loslaat.
Hoe kan dit komen (dat het gas blijft hangen)?