15 May 2011, 20:16
Als een deurscharnier van een 2 serie speling heeft, gaat het dan om de stift of is het draaiende deel ingesleten? Ik heb er net 1tje uitgetikt maar zie er geen noemenswaardige speling op ...
De stift lijkt op het 1rste gezicht op een spanstift met kraag... dás dus hard staal lijkt me..
Verder valt me op dat de veer van de deurvanger ruimte heeft op de loopwieltjes, loopwieltjes van enkele exemplaren zijn nog nauwelijks aangetast of ingelopen. Ik heb er nu 5 op de werkbank liggen die allemaal hetzelfde vertonen..
Edit:
De stift is idd een spanstift, het gat in de scharnierende delen slijt.
optie 1, alle gaten opboren en een dikkere spanstift monteren
optie 2, goede gebruikte monteren, maar gezien de moeite alleen indien geen speling, loopwieltjes intact, nog voldoende spanning in de "veer"
optie 3, nieuwe scharnieren monteren, onderste inclusief begrenzer ongeveer 55⬠inclusief
Overigens is stilzwijgend de originele 140 versie vervallen en zijn de 2 serie versies door Vv zelf "doorgenummerd", moet je alleen de originele deurvanger verwijderen. (meteen een mooie plek voor een doorvoerrubber..)
De stift lijkt op het 1rste gezicht op een spanstift met kraag... dás dus hard staal lijkt me..
Verder valt me op dat de veer van de deurvanger ruimte heeft op de loopwieltjes, loopwieltjes van enkele exemplaren zijn nog nauwelijks aangetast of ingelopen. Ik heb er nu 5 op de werkbank liggen die allemaal hetzelfde vertonen..
Edit:
De stift is idd een spanstift, het gat in de scharnierende delen slijt.
optie 1, alle gaten opboren en een dikkere spanstift monteren
optie 2, goede gebruikte monteren, maar gezien de moeite alleen indien geen speling, loopwieltjes intact, nog voldoende spanning in de "veer"
optie 3, nieuwe scharnieren monteren, onderste inclusief begrenzer ongeveer 55⬠inclusief
Overigens is stilzwijgend de originele 140 versie vervallen en zijn de 2 serie versies door Vv zelf "doorgenummerd", moet je alleen de originele deurvanger verwijderen. (meteen een mooie plek voor een doorvoerrubber..)