Topics: 2
ik ben op zoek naar een bestuurdersstoel voor lange bestuurder voor volvo 240 DL.
waar kun je die vinden?
of is het mogelijk om de stoel nog verder naar achteren te plaatsten?
gr johan
Topics: 15
jovolvo schreef:ik ben op zoek naar een bestuurdersstoel voor lange bestuurder voor volvo 240 DL.
waar kun je die vinden?
of is het mogelijk om de stoel nog verder naar achteren te plaatsten?
gr johan
Deugdelijk staal gebruiken, frame'pje maken, heel goed kijken of moeders er ook nog bijkan dat vastzetten op originele bevestigingspunten
dan de hele originele stoelrails circa een cm of vijf naar achteren weer op dat frame vastzetten , kom je heel iets omhoog en kan stoel
stuk verder naar achter, 5 cm is best wel veel vaak.
N.B.: Eer komen flinke krachten op dat frame als je besluit botsauto te gaan spelen, dus dat is geen pisbakstaal, hout of wat dan ook,
laat dat frame de volvo-veiligheid niet teniet doen..
Wel in de gaten houden als er iemand achter gaat zitten groter als een smurf en je gaat met je stoel schuiven,
kan erg zeer doen voor degene achter je .
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Topics: 67
Als je een Scheel of ASS stoel neemt is daar een frame voor jouw auto bij.
Dat kan van zichzelf al heel ver naar achteren schuiven.
Topics: 288
Ben schreef:Als je een Scheel of ASS stoel neemt is daar een frame voor jouw auto bij.
Dat kan van zichzelf al heel ver naar achteren schuiven.
op MP goed te vinden, staat ook ergens een topic over, is een winkel met 2e hands modellen, kosten niet veel en als je ff wacht duikt er vanzelf 1tje op met een langere zitting..!
Topics: 125
Toevallig heb ik en Savas stoel voor lange mensen op marktplaats maar deze komt uit een touran.
Van een volvoman ooit een stel strippen gekregen om de 240 stoel naar achter te plaatsen. Zie er best simpel uit. Misschien dat ik je een foto moet zenden met een paar belangrijke maten.
Ik hoor wel.. Graag per skidje at hotmail dot com...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Topics: 68
Ik heb ook gewoon strippen gemaakt.
strip aan einde omzetten met dezelfde hoek als de originele rail heeft en dan iets verder naar voren een kort stripje lassen onder diezelfde hoek.
Vooraf zorgen dat je montagegaten in de strip goed zitten en de stoel kan 10cm verder naar achteren!
Wel de strip breed en dik genoeg nemen anders scheurt de strip open bij een aanrijding. :-[
Ik had de stoelrail met een verzonken inbus vastgezet op de strip, maar tgv het verzinken had ik wat weinig vlees over aan de zijkant van de strip.