9 March 2011, 15:07
Hallo!
Na een paar jaar geleden mijn 242 ('75) tegen een betonnen paal geparkeerd te hebben, kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Er moet een nieuwe (oude) volvo komen. Ben me aan het oriënteren op een betrouwbare oldtimer waar ik niet vreselijk veel werk mee heb/krijg. Dagelijks rijd ik een km of 80, maar ben ook van plan ermee op vakantie te gaan (Spanje ofzo).
Ben tegen een zere fraaie 244 GL Automaat aangelopen (210.000 km). Qua carrosserie echt puntgaaf en technisch mankeert er op het eerste oog ook niets aan. Er zit een 2316cc motor in die 60kw (82 pk) levert. Dit is waar de schoen wringt. Ik heb een jaar oudere volvo gezien met een 2000cc motor die 78kw (106 pk) levert. Dat klinkt helemaal niet logisch toch? Een jongere, zwaardere motor die minder vermogen heeft. Weet iemand hier hoe dat zit?
Verder de volgende vragen:
- Rijdt een automaat met 60 kw wel een beetje relaxed op de snelweg? Ik vind 150 rijden helemaal niet interessant, maar een beetje fatsoenlijk 120, zonder dat de motor te hard hoeft te werken, zou wel fijn zijn.
- auto heeft nog geen lpg-intallatie. Is het verstandig deze na 210.000 km op benzine nog in te bouwen?
- verdere tips bij aanschaf zijn zeer welkom!
alvast bedankt!
Joachim
Na een paar jaar geleden mijn 242 ('75) tegen een betonnen paal geparkeerd te hebben, kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Er moet een nieuwe (oude) volvo komen. Ben me aan het oriënteren op een betrouwbare oldtimer waar ik niet vreselijk veel werk mee heb/krijg. Dagelijks rijd ik een km of 80, maar ben ook van plan ermee op vakantie te gaan (Spanje ofzo).
Ben tegen een zere fraaie 244 GL Automaat aangelopen (210.000 km). Qua carrosserie echt puntgaaf en technisch mankeert er op het eerste oog ook niets aan. Er zit een 2316cc motor in die 60kw (82 pk) levert. Dit is waar de schoen wringt. Ik heb een jaar oudere volvo gezien met een 2000cc motor die 78kw (106 pk) levert. Dat klinkt helemaal niet logisch toch? Een jongere, zwaardere motor die minder vermogen heeft. Weet iemand hier hoe dat zit?
Verder de volgende vragen:
- Rijdt een automaat met 60 kw wel een beetje relaxed op de snelweg? Ik vind 150 rijden helemaal niet interessant, maar een beetje fatsoenlijk 120, zonder dat de motor te hard hoeft te werken, zou wel fijn zijn.
- auto heeft nog geen lpg-intallatie. Is het verstandig deze na 210.000 km op benzine nog in te bouwen?
- verdere tips bij aanschaf zijn zeer welkom!
alvast bedankt!
Joachim
240 GL (Automaat), 1985. Geel