Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kleppen stellen
Ikzelf heb ooit zo'n ding van een volvo monteur mogen lenen... ;D
Antwoord
Ik heb de digitale schuifmaat vandaag uitgeprobeerd op wat plaatjes en het resultaat valt me alles mee.
Vaak geeft ie tot op een honderste precies aan en als ie afwijkt is het vaak niet meer dan max. 2/100ste.

Antwoord
Zo'n 25.000 km geleden LPG erin gelegd. Ik ben een zeer behouden rijder en heb nog nooit de kleppen gesteld.
Ik wil hier eigenlijk mee wachten tot de beurt over +/- 5.000 km.
Is dit wijsheid? Waar merk ik het aan dat de kleppen gesteld moeten worden?
Antwoord
Je merkt het eigenlijk pas echt zodra de klepspeling helemaal op is en de motor rottig gaat lopen.
Als je 25.000 gereden hebt zou ik niet lang meer wachten met stellen. Als je een "zware voet" zou hebben had je die 25.000 misschien niet eens gered Wink
Antwoord
Het kleppendeksel is er zo af, meestal blijft de pakking heel en anders plak je hem met wat vloeibare pakking weer dicht, dus maak je niet onnodig zorgen en meet die speling.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik zal binnenkort eens aan de slag gaan dan.
Het spookt al langer door mijn hoofd maar ik merk weinig aan de motor qua prestaties e.d.
Maar zoals ik zei; ik rij als een bejaarde man normaalgesproken..
Antwoord
Het zal wel meevallen, maar een beetje meten is altijd leerzaam. Ik had zeker 60.000 km rondgetutteld op LPG en moest 3x 0.25 en 1x0.35 mm bijstellen voor de uitlaatkleppen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Vandaag met een bevriend (oud)volvomoteur aan de slag geweest om de kleppen te stellen... nou ja, speling controleren.
De speling was nog prima en er hoefde niets verder gesteld te worden.... Heeft mij wel een pakking gekost.
Antwoord
Voorkomen is beter dan genezen Wink
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: