Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
eindelijk een werkende b280 in de 265
#1
Pfffff soms zit het mee soms zit het tegen.
De motor welke ik compleet op MP had was aangeschaft voor de 265 van mijn vrouw. Na de ombouw van de 262 ben ik toch maar met frisse tegenzin aan deze ombouw begonnen omdat de 265 anders in de prullenbak kon.

Na wat tegenslagen als

- afgeslepen versnellingsbakbout
- beschadigd onderblok,
- 2 afgebroken tapeinden van spruitstukken in de kop (waar om die reden dan maar 2 pakkingen tussen waren gezet),
- prachtige 760 vlampijp welke jammer genoeg vanwege de breedte en de hellingshoek niet paste ,
- een nieuwe b28e voorpijp die niet past omdat de bak (aw71) t.o.v. de orginele bak verder naar achteren staat(heb nu een zelf gemaakte samengestelde doorgelaste pijp erop),
- ediswiel welke ontbrak nadat ik net alles erin had zitten
was het gisteren eindelijk zover........

De aangepaste bekabeling aangesloten en starten....Niets, anders dan allerlei relaitjes om mij heen die klikten (positief) Huh? nog een keer onder de auto bij de startmotor, hiervoor was een niet orgineel kabelboompje met 3 stekkers. Deze paste maar op ÃÃn manier, maar de startmotor op de oude motor was een vies groot lomp ding die verder naar achteren kwam. Dus toch de draaden van de dynamo en de sm omgedraaid..... nog niets?!??!??!
Alles nagelopen op breuk e.d. wel wat verbeteringen aangebracht maar het maakte geen verschil. alles weer van de SM af, wat blijkt? TWEE stekkertjes! een middag klooien, zit het stekkertje op de verkeerde aansluiting welke ik vanwege de positie die ik in had genoemen om alles aan te sluiten niet heb gezien....
Toen? Computers eraf en kijken.... Ja hoor , dat was hem ) Bobinekabel eraf, starten, geen rook geen brand geen vreemde geluiden, ....... tja dan maar proberen met de computers. In eerste instantie de computers van de Lancia thema v6 uit 89 (LH 2.2) gebruikt . Als zie zouden affikken kon ik nog een boom maken voor de orginele. Dus, computers erop, starten, en metÃÃn PERFECT en regelmatig lopen! O.M.G.!!!!
Dus.... nu de lancia computer goed werkt kon ik de volvo (b280e) computers wel riskeren..... beide volvo computers erop (ik had 20 van de meer dan 40 aansluitingen op de computers bekeken en deze waren gelijk )en kijken wat er gebeurd.... OOK starten lopen...... ;D

Nu alle draden weer netjes inpakken en OVER MET DIE ONGEIN!
Vandaag wordt mijn motortakel opgehaald...... finito !Moet maar eens afgelopen zijn. (en mijn onderdelen zijn op)
(staat wel een leuke p1800 bij onderdelen) :-\

Antwoord
#2
Citaat:TWEE stekkertjes! een middag klooien, zit het stekkertje op de verkeerde aansluiting welke ik vanwege de positie die ik in had genoemen om alles aan te sluiten niet heb gezien....

bekend verhaal...
Heb ik ook gehad met de ombouw naar de turbo.
En omdat je zoveel draden ,relais,enz hebt verandert denk je niet meteen aan dat stekkertje...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#3
Blijft altijd spannend, maar gefeliciteerd Big Grin
Heb je nog fotos van de ombouw, doet het altijd goed Wink
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#4
Geen foto`s, ik denk (no offence) dat de meeste wel weten hoe de motorruimte van een 265 en een b280 eruit zien.
Om die reden heb ik wel een foto van het vliegwiel gepost, had ik nog nooit gezien (met bdp ring op automaten flexplate) Ãn ik heb het verhaaltje geschreven omdat men wel moet weten dat er wel degelijk valkuilen zijn , als as, uitlaat, kabelboom, en zo nog wat Ãn het is natuurlijk best grappig dat je de computers kunt uitwisselen met die van een lancia thema.
Overigens zat op het inlaatspruitstuk van het lanciablok een weber gasklephuis welke vÃÃl groter was dan die op de b280. Daar paste dus weer een vÃÃl grotere vulring voor LPG op. Weet iemand of dat vermogen kan uitmaken? m.a.w. als ik dat grote gasklephuis toch op de 280 zet heb ik dan voordeel?
Antwoord
#5
Als de rest van het inlaatspruitstuk ook met die grotere diameter begint dan lijkt me van wel.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  lpg en kleppen, twijfel nu eindelijk weg Belg 17 9.023 14 April 2011, 11:29
Laatste bericht: Marc1970
  Eindelijk de cisac de deur uit Jeroen V 4 6.246 8 June 2010, 20:29
Laatste bericht: Zuurstar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: