28 October 2010, 11:31
Pfffff soms zit het mee soms zit het tegen.
De motor welke ik compleet op MP had was aangeschaft voor de 265 van mijn vrouw. Na de ombouw van de 262 ben ik toch maar met frisse tegenzin aan deze ombouw begonnen omdat de 265 anders in de prullenbak kon.
Na wat tegenslagen als
- afgeslepen versnellingsbakbout
- beschadigd onderblok,
- 2 afgebroken tapeinden van spruitstukken in de kop (waar om die reden dan maar 2 pakkingen tussen waren gezet),
- prachtige 760 vlampijp welke jammer genoeg vanwege de breedte en de hellingshoek niet paste ,
- een nieuwe b28e voorpijp die niet past omdat de bak (aw71) t.o.v. de orginele bak verder naar achteren staat(heb nu een zelf gemaakte samengestelde doorgelaste pijp erop),
- ediswiel welke ontbrak nadat ik net alles erin had zitten
was het gisteren eindelijk zover........
De aangepaste bekabeling aangesloten en starten....Niets, anders dan allerlei relaitjes om mij heen die klikten (positief) Huh? nog een keer onder de auto bij de startmotor, hiervoor was een niet orgineel kabelboompje met 3 stekkers. Deze paste maar op ÃÃn manier, maar de startmotor op de oude motor was een vies groot lomp ding die verder naar achteren kwam. Dus toch de draaden van de dynamo en de sm omgedraaid..... nog niets?!??!??!
Alles nagelopen op breuk e.d. wel wat verbeteringen aangebracht maar het maakte geen verschil. alles weer van de SM af, wat blijkt? TWEE stekkertjes! een middag klooien, zit het stekkertje op de verkeerde aansluiting welke ik vanwege de positie die ik in had genoemen om alles aan te sluiten niet heb gezien....
Toen? Computers eraf en kijken.... Ja hoor , dat was hem ) Bobinekabel eraf, starten, geen rook geen brand geen vreemde geluiden, ....... tja dan maar proberen met de computers. In eerste instantie de computers van de Lancia thema v6 uit 89 (LH 2.2) gebruikt . Als zie zouden affikken kon ik nog een boom maken voor de orginele. Dus, computers erop, starten, en metÃÃn PERFECT en regelmatig lopen! O.M.G.!!!!
Dus.... nu de lancia computer goed werkt kon ik de volvo (b280e) computers wel riskeren..... beide volvo computers erop (ik had 20 van de meer dan 40 aansluitingen op de computers bekeken en deze waren gelijk )en kijken wat er gebeurd.... OOK starten lopen...... ;D
Nu alle draden weer netjes inpakken en OVER MET DIE ONGEIN!
Vandaag wordt mijn motortakel opgehaald...... finito !Moet maar eens afgelopen zijn. (en mijn onderdelen zijn op)
(staat wel een leuke p1800 bij onderdelen) :-\
De motor welke ik compleet op MP had was aangeschaft voor de 265 van mijn vrouw. Na de ombouw van de 262 ben ik toch maar met frisse tegenzin aan deze ombouw begonnen omdat de 265 anders in de prullenbak kon.
Na wat tegenslagen als
- afgeslepen versnellingsbakbout
- beschadigd onderblok,
- 2 afgebroken tapeinden van spruitstukken in de kop (waar om die reden dan maar 2 pakkingen tussen waren gezet),
- prachtige 760 vlampijp welke jammer genoeg vanwege de breedte en de hellingshoek niet paste ,
- een nieuwe b28e voorpijp die niet past omdat de bak (aw71) t.o.v. de orginele bak verder naar achteren staat(heb nu een zelf gemaakte samengestelde doorgelaste pijp erop),
- ediswiel welke ontbrak nadat ik net alles erin had zitten
was het gisteren eindelijk zover........
De aangepaste bekabeling aangesloten en starten....Niets, anders dan allerlei relaitjes om mij heen die klikten (positief) Huh? nog een keer onder de auto bij de startmotor, hiervoor was een niet orgineel kabelboompje met 3 stekkers. Deze paste maar op ÃÃn manier, maar de startmotor op de oude motor was een vies groot lomp ding die verder naar achteren kwam. Dus toch de draaden van de dynamo en de sm omgedraaid..... nog niets?!??!??!
Alles nagelopen op breuk e.d. wel wat verbeteringen aangebracht maar het maakte geen verschil. alles weer van de SM af, wat blijkt? TWEE stekkertjes! een middag klooien, zit het stekkertje op de verkeerde aansluiting welke ik vanwege de positie die ik in had genoemen om alles aan te sluiten niet heb gezien....
Toen? Computers eraf en kijken.... Ja hoor , dat was hem ) Bobinekabel eraf, starten, geen rook geen brand geen vreemde geluiden, ....... tja dan maar proberen met de computers. In eerste instantie de computers van de Lancia thema v6 uit 89 (LH 2.2) gebruikt . Als zie zouden affikken kon ik nog een boom maken voor de orginele. Dus, computers erop, starten, en metÃÃn PERFECT en regelmatig lopen! O.M.G.!!!!
Dus.... nu de lancia computer goed werkt kon ik de volvo (b280e) computers wel riskeren..... beide volvo computers erop (ik had 20 van de meer dan 40 aansluitingen op de computers bekeken en deze waren gelijk )en kijken wat er gebeurd.... OOK starten lopen...... ;D
Nu alle draden weer netjes inpakken en OVER MET DIE ONGEIN!
Vandaag wordt mijn motortakel opgehaald...... finito !Moet maar eens afgelopen zijn. (en mijn onderdelen zijn op)
(staat wel een leuke p1800 bij onderdelen) :-\