Topics: 47
Ik ben een 142 aan het opknappen en ik heb het voorraam er nu uit vanwege wat roest.
Nu kwam ik van die roestige klemmetjes tegen voor de sierstrip.
Is daar geen andere oplossing voor of moet ik zelf iets bedenken.
En past het raam van een 240 in een 140 serie?
Ps wat gegevens van de auto.
Volvo 142 uit 1972.
B20 met M40 geloof ik (korte pook).
En ik probeer een wat foto,s te plaatsen maar kan iemand me uitleggen hoe dat moet ???.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Topics: 289
daar is al regelmatig over geroepen. De voorruit van een 240 past, gebruik dan de kunststof klemmen en wellicht de voorruitlijst van ook de 240, niet originel maar de platte Polarlijst kan ook. Het zal ook windgeruis schelen.
Controleer ook of de afwatering links en recht open is, kun je nu goed bij. Overmatige roest, als je langer met de auto door wilt, vervangen door fris plaatwerk..
Topics: 47
Ik had al iets gelezen over het passen van het raam uit een vroege 240 in een late 140 serie
maar heb ik nu een late 142 of een vroege ???.
Dat van die plastik klemmetjes heb ik net gevonden dus daar ga ik achteraan.
Dan weet ik in ieder geval dat dat voorlopig wel weer goed zit.
Maar afwateringsgaatjes heb ik niet gezien in de sponning waar het raam in valt.
Ik zal morgen nog eens kijken of ik iets gemist heb.
Ps nieuw plaatwerk zit er ondertussen genoeg in en hij is bijna roestvrij.
Binnenkort gaat hij naar de spuiter en voor die tijd moet hij helemaal roestvrij zijn.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Topics: 289
je hebt een "middelste" . gelijmde voorruit maar nog geen laatste model 140 met de dikke bumpers zeg maar. De 240 is een fractie hoger maar heb inmiddels diverse malen gelezen dat dat geen probleem oplevert..