Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cilinderkop vraagteken
#1
Heren,

Misschien dat jullie ons kunnen helpen ? ???

We hebben hier een kop liggen ( een 631 ) voor een 240 welk vlak is, en extra grote kleppen bezit.

Inlaat: 45mm
Uitlaat 35mm

Opzich schitterend uiteraard maar nou heeft deze aan uitlaat zijde ook nog 4 kleine gaten zitten
waar iets in hoort te zitten. Beetje zelfde grote als de gaten van een K-jetronic injector.

Zal als het lukt een foto erbij plaatsen.

Mijn vraag:

Wat hoort er in de gaten te zitten ?
Waar komt deze kop origineel vandaan ?

Hoop dat jullie een antwoord op deze vragen hebben.

Alvast bedankt

Sjors

[Afbeelding: C:\Documents%20and%20Settings\Ramon%20Sanders\Bureaublad]
Antwoord
#2
Als hij echt helemaal vlak is, is het een Heron-kop van een B230K. De 4 gaatjes schuin onder de uitlaatpoorten zijn van het Puls-Airsysteem. (Er wordt op het vacuum dat ontstaat bij het sluiten van de uitlaatklep verse buitenlucht aangezogen, waardoor er een soort naverbranding van de uitlaatgassen plaatsvindt. Worden de gassen schoner van)
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#3
kleppen lijken standaard formaat, alhoewel de heron kop normaal iets van 31,5 mm uitlaatkleppen heeft herinner ik me, dus de uitlaat kleppen kunnen groter zijn dan standaard?
Geen idee hoe deze kop samengaat zonder het B230K onderblok met de verbrandingskamers in de zuigers. compressie zal hoog uitvallen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#4
De foto doet het niet. Als je deze kop op een gewoon onderblok zet kan je de bougiegaten handig gebruiken om dieselverstuivers in te monteren, de compressie wordt minstens 4x zo hoog.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Waar moet je de gloeipluggen dan in zetten?

[EDIT]: Inlaatklep diam. 44 mm, uitlaatklep idd. 31,5 mm. Lijkt me verkeerd om, info komt van Volvo-klassiekers.nl......... Wat JW dus al aangaf.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#6
was Kaasie ooit niet met zo'n heron blok bezig met turbo etc of was dat slechts de 16V op een Heron Onderblok?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)