Topics: 9
Hallo,
De binnenverlichting in mijn 240 doet het op 2 deuren en de achterklep niet (wanneer die dus open zijn), maar op de 2 andere deuren wel. De vraag is: hoe kan dit komen? En beter: hoe los ik dit op?
Nu las ik ergens dat het wellicht zou kunnen liggen aan de deurschakelaars (zijn dit die indrukbare zwarte, met rubber omhulde staafjes bij het deurscharnier?). Waar kan ik die vinden en hoe kan ik ze controleren of verbeteren?
Bedankt!
Waar het hart Volvo van is...
Topics: 289
bij mij waren het op termijn altijd de rubberen onderdelen die vervormen of scheuren en daardoor de beweging van de schakelaar tegenwerkten, en dus geen of slecht contact maken. Plus een stukje oxidatie. Contactpsray (geen hele bus...) is het proberen waard. Anders op de sloop eens kijken of r nog iets fatsoenlijks in zit...
Topics: 13
Ik heb ze vorig jaar nog nieuw bij de dealert kunnen halen. Altijd het proberen waard....
`88 245, B230K, M47
Topics: 17
febr 2009 portier schakelaar (kompleet met afdichtrubber) 9,95 bij Volvodealer
OkÃ, ik ben erachter wat er aan scheelde. Blijkbaar aardde de schakelaars niet goed, waardoor ze dus niet werkten. Ik heb er ÃÃn inmiddels weer aan de praat gekregen, de ander moet ik nog even goed schoonmaken zodat die ook weer goed aardt. Alleen ik ben een beetje stom geweest, want toen ik een schakelaar van een deur die nog wel werkte eruit trok, bleef het stekkertje achter en had ik een losse schakelaar in mijn hand. Het stekkertje zit dus nu nog tussen de carrosserie (rechtsvoor), en het wordt nog een hoop gepiel om die te pakken te krijgen... :-\
De schakelaar velaar van de baggageruimteverlichting was blijkbaar al eens door iemand half uit elkaar gesloopt, dus daarvoor moet ik een nieuwe vinden. Maar met de bedrading is niks mis, dus daar ligt het gelukkig niet aan!
Alleen dat gehannes om dat draadje te pakken te krijgen, daar zie ik nou niet echt naar uit...
Bedankt iedereen voor de tips!
draadje naar beneden trekken, stukje lasdraad oid vanuit het schakelaargat invoeren, onder ad deurstijl aan het stekkerje en je trekt um zo omhoog...
Jambon schreef:draadje naar beneden trekken, stukje lasdraad oid vanuit het schakelaargat invoeren, onder ad deurstijl aan het stekkerje en je trekt um zo omhoog...
En ook hier val ik qua praktisch inzicht weer door de mand, haha!

Goed idee, bedankt!
geloof me, door doen leer je (bijna) alles kunnen. Mijn 1e autoprobleem was in "84 (nou ja 2e) Doordat ik de oude accuklem liet vallen bij het vervangen ervan (en niet kon vinden..) dook ie enkele dagen weer op door nogmaals te vallen en door de fan door de radiateur werd geschoten. Gevolg, een enorm gat. Oplossing onderweg, het blikje Gungum voor de uitlaat gebruikt wat ik eerder kreeg en lag in de auto. Gat volgepropt (het verloren koelwater aangevuld met, nou ja, ik moest nodig en het was donketr en laat en zo..) Het duurde weken voordat er weer iets lekkage ontstond en alle tijd had om een heel exemplaar van de sloop te halen. ("74 Corolla's stonden destijds nog op de sloop...)
Anywho, proberen kost weinig en baat het niet etc...